Одеський порт відіграє дуже значну роль в галузі морських вантажоперевезень України. Тут обробляється значна частина вантажопотоку. Про проблеми та виклики, що стоять перед підприємством, розповів новий директор ДП «Одеський морський торговельний порт» Ігор Ткачук. До вашої уваги – кілька тез із бесіди.
Одеський порт є єдиним державним портом, де не налагоджена власна перевалка вантажів. Порт живе за рахунок оренди, але далі так тривати не може. Сьогодні чи не єдиним джерелом доходів порту є його флот. Незначний прибуток отримує судноремонтне підприємство «Судноверф Україна».
Нинішнє керівництво збирається вийти з кризи, розвиваючи такі напрямки:
За словами Ігоря Ткачука, найперше, що заважає подальшому розвитку порту, – це неефективна законодавча база. У багатьох аспектах діяльності підприємство просто не має чітких правил, якими воно могло б керуватися. Крім того, значна частина прибутку йде до держбюджету. Наприклад, з орендної плати тільки 30% отримує підприємство, тобто порт віддає 70% свого прибутку до державної казни.