На початку березня проект закону «Про мультимодальні перевезення» був прийнятий в першому читанні. І поки він готується до другого етапу розгляду, пропонуємо розібратися, чим цей закон буде корисний і що нового привнесе в законодавчу базу, яка стосується транспортної сфери України.

Цілі законопроекту

Закон про мультимодальні перевезення: цілі і основні положення

Важливість законопроекту «Про мультимодальні перевезення» можна виразити в декількох пунктах.

По-перше, він важливий в контексті євроінтеграції. У проекті передбачається реалізація Директиви ЄС про загальні правила для комбінованих вантажоперевезень, здійснюваних на території країн-учасниць. До цього ж пункту можна віднести прагнення України приєднатися до угоди про мультимодальні перевезення TRACECA – комісії, яка займається організацією транспортного коридору з Європи через Кавказ до Азії. Ухвалення закону зробить нашу країну на крок ближче до підписання угоди.

По-друге, закон розширить правову базу для здійснення мультимодальних і комбінованих перевезень на території України, створивши передумови для подальшого розвитку цього напряму. У Міністерстві інфраструктури сподіваються, що врешті-решт закон посприяє тому, що частина вантажопотоку буде переорієнтована з автомагістралей на річкові маршрути і альтернативні, більш дружні до навколишнього середовища, способи транспортування.

По-третє, розвиток мультимодальних перевезень, який повинен активізуватися після створення якісної законодавчої бази, допоможе Україні нарешті реалізувати свій транзитний потенціал.

В цілому транспортна галузь України рухається в напрямку, заданому ЄС, а точніше його Стратегією стійкої і розумної мобільності.

Сутність законопроекту

 У законодавчу базу в рамках нового законопроекту вводяться кілька понять. У тому числі:

  • комбіноване перевезення – вид мультимодального перевезення, за якого не відбувається перевантаження з однієї транспортної одиниці в іншу (контейнера, кузова і т.п.) під час зміни виду транспорту;
  • мультимодальний термінал – операційний комплекс, в якому здійснюються вантажно-розвантажувальні роботи, зберігання та інші маніпуляції з вантажем під час мультимодального перевезення;
  • оператор перевезення – це особа, яка безпосередньо здійснює або організовує процес перевезення вантажу; оператор є однією зі сторін договору, він також бере на себе відповідальність за вантаж на час перевезення;
  • документ мультимодального перевезення – акт, що оформлюється оператором і підтверджує підписання договору про перевезення, а також свідчить про те, що оператор узяв на себе відповідальність за вантаж.

У законопроекті закріплюються права сторін, що беруть участь в організації перевезення, укласти єдиний договір, на підставі якого будуть здійснюватися всі операції, і оформити єдиний документ мультимодального перевезення.

Нарешті, в законопроекті йдеться про відповідальність оператора перевезення, встановлюються її максимальні розміри. Оператор несе відповідальність за вантаж і за дії залучених ним до перевезення третіх осіб (перевізників, власників терміналів і т.п.) з того моменту, як отримує вантаж у відправника, до тих пір, поки не передасть його одержувачу.

Гранична межа фінансової відповідальності оператора перевезення – не враховуючи сплату митних зборів – не повинна перевищувати розміри відповідальності перевізників та інших осіб, які задіяні в доставці. Або ж вона може визначатися заявленою вартістю вантажу.

У законопроекті прописані також інші права та обов'язки сторін договору, механізми державної допомоги і регулювання. Із повним текстом можна ознайомитися на офіційному порталі Верховної Ради України.

Надіслати запит
* * * * * * *

Ваша заявка відправлена!


Дякуємо, що звернулися в «Гуд Логістік»!

Наш менеджер сконтактує з Вами найближчим часом і надасть інформацію згідно із запитом.

Якщо з Вами не зв'язалися упродовж дня, будь ласка, зателефонуйте нам за номером 0800300577.