Минулого тижня індикативні спотові ставки на морські перевезення з основних портів Китаю в порти північної Європи підвищилися в кілька разів. Пропонуємо розібратися в тенденціях ринку, які спровокували підвищення.
Ціна на контейнерні перевезення Китай-ЄС підскочила більш ніж в 4 рази в результаті продовження політики загального збільшення ставок, черговий виток якої розпочався 1 листопада. Минулого тижня шанхайський контейнерний індекс виріс до 988 USD. На ставках відбилося і поступове виведення зайвого тоннажу з напрямку. Вартість перевезення з Китаю в порти Середземного моря склала 804 USD за TEU.
Швидке зростання ставок спостерігалося і минулого року. Якщо ціни на перевезення в середземноморські порти зараз на 43% менше, ніж в аналогічний періоду минулого року, то ставки на перевезення в порти Північної Європи нижче торішніх показників всього на 25%. Політика GRI вплинула і на транстихоокеанські перевезення, ціна на які зросла трохи більше ніж на 14%. Тепер вартість доставки 40-футового контейнера з Шанхая в порти західного узбережжя Північної Америки становить тисячу триста шістьдесят-три USD, а в порти східного – 2354 USD.
Підвищення індексу SCFI і регулювання пропозиції явно не принесуть вигоди підприємствам, пов'язаним з імпортно-експортною діяльністю. Цілком імовірно, що в найближчому майбутньому попит на перевезення також буде досить стриманим, оскільки бізнеси вирішать почекати більш адекватних цін. Підвищення ставок торкнеться і lcl-сервісу, тому багатьом компаніям, які залежать від частих поставок невеликих партій вантажу, доведеться переглянути витрати на логістику в найближчі кілька місяців.
Good Logistics може підказати актуальні ставки на морські контейнерні перевезення в усіх напрямках. Якщо вам потрібно підібрати оптимальний варіант доставки вантажу морським транспортом, зверніться у наш найближчий регіональний офіс або скористайтеся онлайн-формою зворотного зв'язку.