2015 рік видався для України переважно провальним з точки зору динаміки обсягів контейнерних перевезень. Однак Міністерство інфраструктури України всіляко намагається врятувати ситуацію, щоб наростити обсяги перевалки контейнерних вантажів.

«Чорноморський контейнерний саміт 2015» був ініційований Мінінфраструктури з метою сприяти розробці єдиної стратегії з освоєння вантажопотоків Транскаспійського транспортного напрямку. Основними перешкодами на шляху до створення ефективної і рентабельної для перевізників транспортної системи є відсутність адекватної законодавчої бази, складні процедури оформлення документів та прикордонного контролю, а також неконкурентноспроможна ціна на перевезення з Китаю в Європу через українські порти.

Новий Китайсько-Європейський транспортний коридор через Україну

Багато уваги на саміті приділили переговорам між главами залізничних компаній партнерських держав. Представники України, Казахстану, Азербайджану, Грузії, Китаю обговорили перспективу створення нового коридору, по якому будуть здійснюватися перевезення Китай-Європа-Китай. Новий коридор пройде по території вищезгаданих держав і потребує спільних зусиль всіх учасників для створення хороших умов для мультимодальних перевезень. Представники України пообіцяли забезпечити економічно привабливі умови для контейнерних перевезень через порти і залізниці країни.

Приємно усвідомлювати, що перші кроки зі спрощення бюрократичних процедур для перевезень Україна вже зробила. Наприклад, нові норми митного кодексу спростили процедуру транзиту підакцизних вантажів залізницею – тепер не потрібно надавати гарантії оплати мита. Звичайно, це лише невеличка частина того, що потрібно зробити, аби привернути увагу до українських портів і залізниці як до зручної та економічно доцільної альтернативи для доставки вантажів з Китаю до Європи.

Новий Китайсько-Європейський транспортний коридор через Україну

Ще однією сміливою інновацією став тестовий проект із введення 50% знижки на портові збори, щоб доставка морським транспортом через українські порти не стала слабким місцем всього ланцюжка. Від успішності проекту залежить, чи повернуться колишні розміри зборів. Якщо проект буде успішним і обсяги контейнерних перевезень зростуть, вони із надлишком компенсують недоотримані від зборів надходження.

Особливу увагу глави залізничних компаній приділили питанням конкурентоспроможності та привабливості коридору. Учасникам ще належить розробити комплексну ставку тарифу на перевезення, а також визначити терміни перевезення і загальне для всіх країн-учасниць правове поле. Після декількох раундів переговорів на вищому рівні роботу над проектом продовжать уповноважені представники залізничних компаній кожної з країн-учасниць. Від України, можливо, буде також брати участь АМПУ.

Новий Китайсько-Європейський транспортний коридор через Україну

Створення нового транспортного коридору – це не тільки приємна новина для вантажовласників, а й чудова можливість для України перехопити частину вантажопотоку, що йде з Азії в Європу по території Росії, тим самим позитивно вплинувши на внутрішню динаміку перевалки і транзиту вантажів.

Надіслати запит
* * * * * * *

Ваша заявка відправлена!


Дякуємо, що звернулися в «Гуд Логістік»!

Наш менеджер сконтактує з Вами найближчим часом і надасть інформацію згідно із запитом.

Якщо з Вами не зв'язалися упродовж дня, будь ласка, зателефонуйте нам за номером 0800300577.

Помилка CAPTCHA!

Ви не автентифікували себе як людину.

Вирішіть CAPTCHA.