У XXI столітті практично будь-який товар, який ми бачимо на прилавках магазинів, доставляється з місць виробництва шляхом контейнерних перевезень. Металеві контейнери можна вважати вінцем стандартизації в галузі перевезень. Завдяки контейнерам спростилися вантажно-розвантажувальні роботи в портах. І сьогодні найбільш популярний формат доставки вантажів святкує свій ювілей.

Рівно 60 років тому в цей день, 26 квітня, 58 металевих 35-футових контейнерів були вперше використані для перевезення вантажу з Ньюарка в Х'юстон. Цей момент прийнято вважати точкою відліку історії контейнерних перевезень.

За допомогою контейнерів щорічно перевозять сотні мільйонів тонн різноманітних вантажів. Більшість людей хоча б один раз у житті бачили контейнери для перевезення, але мало хто знає їхню історію.

Перед вами фотографія Малкольма Макліна, людини, яку можна назвати родоначальником галузі. У сфері морських перевезень Маклін зіграв приблизно таку ж роль, як Стів Джобс у галузі виробництва телефонів.

Малкольм Маклин

Ідея

Цікава думка з'явилася у Макліна в далекому 1937 році, коли він чекав на розвантаження в порту Хобокен. Тоді йому здалася правильною ідея про завантаження на корабель не окремих вантажів, а всього автомобільного причепа. Пізніше він зрозумів, що ефективніше буде використовувати тільки металевий каркас, а колеса і все інше залишати на березі. Ідея не була реалізована негайно, для створення робочої концепції знадобилося цілих 19 років.

Варто відзначити, що залізні ящики використовувалися для перевезень і раніше. Наприклад, в Англії таку конструкцію задіяли вже в кінці XVIII століття для залізничних перевезень, а в США невеликі залізні контейнери також використовувалися для постачання солдатів у часи Другої світової війни. І все ж батьком контейнерних перевезень вважають Макліна, оскільки саме він організував перше перевезення партії контейнерних вантажів. Він також змоделював прототип сучасного контейнера для перевезень, запустив першу в світі постійну контейнерну лінію, що охопила все Східне узбережжя США.

Перші кроки

Причина успіху Макліна полягає не стільки в революційності ідеї, скільки в комплексності підходу. Він не лише спроектував контейнер і судно-контейнеровоз, а й розробив комплексну модель контейнерних перевезень.

Проблема неузгодженості вагових обмежень і зборів для автомобільних перевезень в різних штатах наштовхнула Макліна на думку, що набагато вигідніше буде перевозити вантажі морем. Що стосується фінансової складової, на той момент Маклін вже мав необхідні ресурси.

Компанія Макліна була 5-ою в США за величиною автопарку і приносила непоганий прибуток. За ці кошти Маклін придбав судноплавну компанію Pan-Atlantic Steamship, вона обійшлася йому в 7 млн доларів. Трохи пізніше Маклін перейменував Pan-Atlantic в SeaLand і розпочав роботи з переобладнання старого нафтоналивного танкера Ideal X у контейнеровоз. 26 квітня 1956 року Ideal Х відправився у свій перший рейс із 58 контейнерами на борту.

Pan-Atlantic Steamship

На цьому випробування не завершилися, адже Макліну довелося ще довго ламати списи об щити портових адміністрацій, щоб ті переобладнали частину терміналів для контейнерних майданчиків. Зате не було проблем з клієнтами: шляхом перевезення вантажу в контейнері можна було зекономити цілих 7 днів на вантажно-розвантажувальних роботах, а вартість обробки тонни вантажу знижувалася з 6 доларів до 16 центів!

Поштовх до розвитку

Незважаючи на численні переваги, контейнерні перевезення розвивалися повільними темпами. Але тут Макліну допомогла війна у В'єтнамі. Справа в тому, що на початку війни поставки вантажів і продовольства були дуже погано організовані, а вантажі найчастіше прибували навалом, що ускладнювало їх обробку. Макліну вдалося укласти контракт на тестове перевезення 226 контейнерів з вибухівкою. У результаті тривалість перевезення скоротилася в 5 разів, а ефективність трудовитрат зросла в 6!

SeaLand уклала з Управлінням військово-морського транспорту США контракт на щомісячне перевезення 1200 контейнерів, а перевезення порожніх контейнерів у зворотному напрямку дало початок 5 новим контейнерним лініям. Всього за 15 років SeaLand перетворилася на провідну судноплавну компанію і мала у своєму розпорядженні:

  • 27 000 контейнерів;
  • 36 контейнеровозів;
  • представництва в більш ніж в 30 провідних портах світу.

60 років потому в контейнерах різних типів перевозять практично будь-які види вантажів: від наливних і хімічних до товарів широкого вжитку. Галузь «обросла» новими стандартами і обмеженнями, але дещо залишається незмінним – висока швидкість обробки, низькі ціни і безпека вантажів.

Ми в Good Logistics робимо все можливе, щоб досвід перевезень із нами був тільки позитивним. Хочемо подякувати нашим клієнтам за співпрацю і висловити надію, що наступний ювілей контейнерних перевезень ми теж зустрінемо разом!

Надіслати запит
* * * * * * *

Ваша заявка відправлена!


Дякуємо, що звернулися в «Гуд Логістік»!

Наш менеджер сконтактує з Вами найближчим часом і надасть інформацію згідно із запитом.

Якщо з Вами не зв'язалися упродовж дня, будь ласка, зателефонуйте нам за номером 0800300577.

Помилка CAPTCHA!

Ви не автентифікували себе як людину.

Вирішіть CAPTCHA.