За останній рік сталося багато подій, які по-різному впливають на індустрію контейнерних перевезень. Переорієнтація економіки Китаю на нарощування внутрішнього споживання і посилення санкцій Заходу проти Росії – ось кілька факторів, які визначають тенденції на ринку контейнерних перевезень в нинішньому році.
На думку Baltic and International Maritime Council, навіть із урахуванням ряду несприятливих факторів у 2015 році спаду у виробництві контейнеровозів не буде. Навпаки, очікується зростання світового контейнерного флоту на 6,5%, приблизно як і минулого року. Існують і менш оптимістичні прогнози. Наприклад, фахівці брокерської компанії Clarkson вважають, що обсяги світового флоту виростуть на 5,8%.
Структура контейнерного флоту змінилася. У 2015 році на злам відправиться менша кількість суден, ніж у 2014. Також зменшиться кількість замовлень на нові судна. Зараз у портфелі замовлень всього 462 судна, що відповідає показникам 2003 року. Однак вантажомісткість всіх суден, які побудують у 2015, буде в два рази більшою і складе 3,3 млн TEU. Контейнеровозів стає менше, але їхні розміри зростають, оскільки нинішній тренд – це збільшення місткості.
Криза торкнулася багатьох сфер економіки, у тому числі індустрії контейнерних перевезень. Але не варто розцінювати процеси, що відбуваються в галузі, як рецесію. Це скоріше адекватна реакція і процес адаптації до змін з метою запропонувати ринку більш економний сервіс або хоча б не сильно виступати за звичні цінові межі за ключовими напрямками.