Умови CPT (Carriage Paid To – перевезення оплачено до) та CIP (Carriage and Insurance Paid To – Перевезення і страхування оплачено до) передбачають, що продавець оплачує перевезення і знімає з себе відповідальність за вантаж після його передачі перевізнику.
Ризики переходять після отримання товару першим перевізником. Ці терміни можуть використовуватися для будь-якого виду транспорту.
Продавець доставляє товари за свій рахунок перевізнику або іншій особі, призначеній продавцем. Він сплачує за митне оформлення експорту та несе відповідальність за передачу товару призначеному продавцем перевізнику.
Перевізником може бути фізична або юридична особа, відповідальна за перевезення товарів (літаком, морським судном, залізничним або автомобільним транспортом), або особа, залучена для здійснення перевезення.
Згідно з умовами CIP, окрім зазначених вище зобов’язань, у зоні відповідальності продавця – оплата страхування вантажу. Продавець зобов’язаний забезпечити страхування, що покриває принаймні мінімальні ризики. Покупець може оформити додаткову страховку на товар.
Перехід ризиків від продавця до покупця відбувається в момент передачі товару першому перевізнику. Із цього моменту відповідальність за збереження товару несе покупець.
Перехід ризиків і права власності необхідно зафіксувати документально. Ці дані вказуються у товарно-транспортній накладній разом із датою передачі товару.
У нових правилах Інкотермс 2020 зміни торкнулися умов CIP в пункті про страхування.
На продавця, як і раніше, лягають зобов’язання з оплати страховки, проте з іншими страховими внесками.
За замовчуванням вантажовідправник повинен сплатити за страхування вантажу на суму не менше ніж 110% від його вартості. Попри це, сторонам дозволяється самостійно визначати рівень страхової компенсації.