Для типового міжнародного перевезення контейнерів перелік сторін, які можуть фізично обробляти вантаж, виглядає так:
Найбільш поширеними причинами пошкодження вантажу є ушкодження водою, удари, а також ушкодження через неправильну фіксацію і розміщення вантажу в контейнері.
Пошкодження водою може статися з таких причин:
Коли контейнер доставляється вантажоодержувачу, останній повинен провести ретельний огляд. Перевірити, чи немає зовні видимих пошкоджень. Як тільки починається розвантаження, якщо вантаж має видимі пошкодження, негайно припиніть процес розвантаження і повідомте про це перевізника і страхову компанію (якщо вантаж застрахований).
Для того, щоб вимагати у перевізника відшкодування, потрібно надіслати йому такі документи:
Перевізник розглядає позовну заяву і визначає, на якому етапі перевезення вантажу могла бути завдана шкода.
Якщо шкоди було завдано, коли вантаж перебував під відповідальністю морського перевізника, він визначає суму позову і відправляє лист про врегулювання позову.
Однак, якщо буде встановлено, що пошкодження могло статися з інших причин, таких як неправильне завантаження, у разі, якщо перевізник не є стороною, що завантажила контейнер, морський перевізник не буде нести відповідальність. У цьому разі потрібно подавати позов іншим сторонам.
Крім того, вантажовідправники або інші зацікавлені сторони, які пов'язані із процесом завантаження контейнерів, повинні бути поінформовані про такі деталі:
В середньому потрібно близько 3-6 місяців для врегулювання позову у справі пошкодження вантажу. Для того, щоб захистити себе від ризиків пошкодження, необхідно дотримуватися простих правил завантаження, і, що не менш важливо, співпрацювати з надійним перевізником.