Posted by admin
Category:

«Укрзалізниця» ініціює створення нового маршруту мультимодальних контейнерних перевезень по залізниці в напрямку  ЄС – Іран. Поки це тільки проект, але його успішне здійснення дасть можливість вивести європейський транзит на морське плече.

В останні кілька років «Укрзалізниця» просуває все більш амбітні проекти з розвитку залізничних перевезень як в Україні, так і на міжнародній арені. Суть нової ініціативи полягає в тому, щоб пере наростити транзит по українському сегменту залізниць за рахунок перехоплення частини вантажопотоку ЄС – Іран. Загальна протяжність маршруту, що розробляється, складає близько 2500 км. Але навіть при такій довжині новий проект є хорошою альтернативою вже існуючим маршрутам і відкриває для європейського бізнесу перспективні ринки Ірану та прилеглих стан.

Підготовка

Попереднє обговорення проекту вже було проведено з турецькими та іранськими колегами. Обидві сторони готові підтримати Україну з даною ініціативою і надати всі необхідні потужності та сприяння зі свого боку. Згідно з даними «Укрзалізниці», для нового проекту вже сформована тарифна база для контейнерних перевезень за маршрутом Іран – Україна – ЄС. В даний момент перевізник шукає партнерів і займається залученням вантажів.

Як довго триватимуть підготовчі роботи – покаже час. Зараз важливіше питання полягає в тому, наскільки економічно доцільним стане комерційний тариф на перевезення за новим маршрутом. Відповідно до досвіду створення транспортного коридору до Китаю, високі тарифи на перевезення можуть істотно знизити популярність нових маршрутів, якими б інноваційними та перспективними вони не були.

Переваги

Успіх будь-якого транспортного коридору полягає у порівняно більш низькій ціні, хорошій гнучкості і великій швидкості. Дві з трьох складових у нового маршруту ЄС – Іран вже є:

  • Час: основою проекту є наявність найкоротшого транзитного маршруту між кордонами ЄС і одеським портом. Залізничний маршрут від чорноморського узбережжя до кордонів ЄС займає не більше доби з урахуванням всіх митних процедур.
  • Розташування: на заході України має вихід в ЄС через три залізничних прикордонних пункта пропуску: станція Чоп – Угорщина, станція Ужгород – Словаччина, станція Ізов – Польща.

Тепер діло за вигідними ставками на перевезення.

Механіка перевезень

Відкритим залишається питання щодо того, як і куди вантажі будуть перевозитися з України. На сьогоднішній день існує залізничне сполучення з Туреччиною і виходом до порту Трабзон. Вже провели попередні переговори між Україною і Туреччиною з приводу можливості організації подібного руху. Турецька сторона висловила підтримку проекту та зацікавленість у ньому.

Паралельно обговорюється і варіант з доставки вантажів через Грузію і Азербайджан. Але у цього варіанту є істотний недолік – азербайджанська залізнична мережа не сполучена з іранської. Але згідно із заявами глави Азербайджанських залізниць, будівництво з’єднуючої гілки завершиться вже в кінці поточного року.

Нагадаємо, що «Укрзалізниця» вже запустила мультимодальний маршрут між ЄС і Китаєм протяжністю близько 3,1 тисячі км. За словами представників Міністерства інфраструктури України, країна є всі можливості для створення економічного коридору від берегів Австралії до Північної Європи. Якщо такі плани вдасться здійснити, то Україна отримає одну з ключових сполучних ролей в ланцюжку.

Scroll Top
Загрузите Ваше резюме:
Выбрать файл:
Завантажте Ваше резюме:
Вибрати файл:
Upload your resume:
Select file: