Posted by admin
Category:

За минулі роки отрасль вагонобудування України переживав не зовсім легкі часи. Виробники докладали величезних зусиль для того, щоб триматися на плаву. Якщо порівняти дані з випуску рухомого складу за 2011 і 2015 року – кількість випущених вагонів скоротилася з 52 тис. до 1,1 тис. Попередній рік трохи змінив ситуацію в кращу сторону – кількість випущених вагонів за цей період збільшилася в 2,5 рази. Чи стане це причиною для подальшого розвитку вагонобудування України або це просто наслідок пари вдалих контрактів?

Чому в Україні стали будувати менше вагонів?

У 2011 році сфера вагонобудування України була на піку. Компаніям вдалося випустити рекордні 52,3 тис. вагонів. Подальшу ситуацію на ринку аналітики описують так: поки в Україні індустрія вагонобудування стрімко розвивалася, на внутрішньому ринку РФ спостерігався відкладений попит на ці ж послуги. Саме тому російські вагонобудівники всіляко лобіювали законопроекти, намагаючись отримати більше замовлень і переманити вигідні контракти у української сторони. Одним із кроків у цьому напрямку стало те, що Росія почала скасовувати сертифікати на лиття і вагони. Завдяки такій політиці, вже в 2013 році українські підприємства втратили майже всі замовлення і обсяги випуску вагонів знизилися до критичного мінімуму (в 2014 році в Україні було випущено всього 6 тис. Вагонів). Масла у вогонь підлили і багато російських підприємств, переставши закуповувати вагони українського виробництва. Багато експертів зійшлися на думці, що переломити ситуацію може тільки розвиток внутрішнього ринку.

Що відбувається в індустрії зараз?

Питання складне, але у вагонобудівних підприємств України з’явилася нова надія в зв’язку якраз таки з розвитком внутрішнього ринку. Зокрема, поліпшити темпи роботи вагонобудівних підприємств України допомогли замовлення від «Укрзалізниці». Це стало можливим завдяки оптимізації роботи УЗ із закупівлі і ремонту рухомого складу.

Як заявляє керівництво «Укрзалізниці», в планах на 2017 рік – закупівля нових піввагонів, як найбільш популярного рухомого складу. УЗ хоче закупити 9 тис. вагонів на наступний рік. Це дозволить вагонобудівним заводам триматися на плаву і позитивним чином вплине на залізничні перевезення України. Крім цього, «Укрзалізниця» планує будівництво піввагонів і власними силами.

За даними на кінець січня 2017 року, заводи «Укрзалізниці» вже випустили 54 піввагона. Дарницький, Стрийський, Панютинський заводи УЗ планують випустити в сумі 3 тис. піввагонів до кінця нинішнього року. Для виконання цього плану заводам потрібно збільшити свою обсяги виробництва практично в 5 разів. Крім цього, в планах «Укрзалізниці» – розробка довгострокової стратегії з розвитку власних потужностей і підвищенню рівня самодостатності в плані рухомого складу.

Незважаючи на грандіозні плани, загальна картина в індустрії вагонобудування України поки ще залишає бажати кращого. Думка експертів невтішні: ні внутрішній, ні зовнішній ринок в найближчому майбутньому не зможуть дати достатньої кількості замовлень, необхідного для виходу на попередніх показників.

Scroll Top
Загрузите Ваше резюме:
Выбрать файл:
Завантажте Ваше резюме:
Вибрати файл:
Upload your resume:
Select file: