У кінці лютого міністр інфраструктури України Володимир Омелян повідомив про те, що Україна є співвласником одного з найбільших портів Азії. Порт Лотос, розташований поблизу В’єтнаму, є одним з активів пограбованого Черномоского пароплавства. Це “відкриття” дає Україні законне право на дивіденди, так як країні належить 37% портового підприємства.

Причини розбіжностей між Україною і В’єтнамом

Засновниками в’єтнамського порту були три організації: VIETRANS (В’єтнамська транспортна компанія), VOSA (В’єтнамські судноплавний шлях агентство) і Чорноморське морське пароплавство (ЧМП). Незабаром представники ЧМП, які перебували у В’єтнамі, були викриті в махінаціях, через які з 2011 року азіатський порт не виплачував дивіденди українській стороні.

Вирішити конфлікт і виправити ситуацію спробує українська делегація. У кінці лютого представники Міністерства інфраструктури України вирушили до В’єтнаму для того щоб залагодити розбіжності і запевнити представників В’єтнаму в тому, що їх подальша спільна робота буде продуктивною. У міністерстві планують змінити представників, чмм сподіваються знову повернути довіру в’єтнамської сторони. Представники України також мають намір провести повний аудит підприємства. За словами експертів, недоотриманий прибуток сьогодні обчислюється сотнями тисяч доларів.

Азіатський порт, про який йде мова, має два основних причали загальною довжиною 300 м, а також причал для барж довжиною 120 м. Крім контейнерів, порт займається перевалкою генеральних вантажів і автомобілів. Обсяги вантажообігу і контейнерообігу порту, а також загальні показники роботи перетворюють порт в досить перспективний актив.

Як планують розпорядиться з активом?

Українські представники також розглядають можливість продажу своєї частини активів. Виручені кошти допоможуть відновити роботу «Чорноморського морського пароплавства» (ЧМП), що відкриє перспективи для розвитку судноплавства країни. «Чорноморське морське пароплавство» було державною компанією з часів СРСР. У той час вона була успішним підприємством, в складі якого функціонувало 400 судів. Але вже в 1990 році більшість флоту було розпродано, а в 2006 році компанію визнали банкрутом. У той же момент активи компанії стали держвласністю і не використовувалися для подальшого погашення кредиторської заборгованості. Але перш ніж говорити про продаж української частини порту, потрібно провести загальну оцінку його стану і особливостей його роботи.

Кредиторська заборгованість ЧМП становить близько 5,8 млн. Доларів. Для того, щоб її погасити і дати шанс ЧМП розвиватися, українська сторона планує повернути права і на інші підприємства з часткою нашої держави, які теж перебувають за кордоном. Якщо уряду вдасться продати акції, отримати дивіденди і погасити заборгованість – це цілком може послужити ґрунтовним поштовхом для розвитку перезапуску ЧМП.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....