Що і де планують зробити
Мінінфраструктури представило свій план із реконструкції і розвитку основних морських портів країни. Хотілося б вірити, що проекти з поліпшення інфраструктури для морських перевезень будуть реалізовані швидко. Поки що амбіції міністерства обмежуються налагодженням державно-приватного партнерства для зведення нових причалів і перевантажувальних комплексів.
Найбільше інвестиційних проектів заплановано для порту «Південний», на його частку припадає майже половина від усього анонсованого. Отож, розповідаємо, що Міністество інфраструктури пропонує побудувати в головних портах України:
1) Іллічівський порт:
- Складські територіальні потужності в тилу причалів 7, 8, 9, 10, які будуть служити для перевантаження генеральних і навалювальних вантажів і обслуговувати 1,9 млн тонн вантажів щорічно. Про вартість проекту не повідомляється.
- Четвертий термінал в тилу причалів № 21 і 22. Призначений для тих же видів вантажів, але обробляти буде 9,4 млн тонн на рік.
2) Маріупольський порт:
- Північний район порту з причалами № 41, 42, 43, 44 для перевалки вугілля, зернових і нафтопродуктів загальною потужністю 6 млн тонн на рік.
- Комплекс з перевантаження олії на причалі №2. Річна потужність – 1 млн тонн.
- Комплекс з перевантаження контейнерів на причалах № 16, 17 потужністю в 100 тис. TEU.
3) Ізмаїльський порт:
- Частина комплексу зі зберігання і перевалки енергоносіїв. Потужність – 120 тис. тонн скрапленого газу на рік. Вартість проекту – 12,5 млн гривень.
- Комплекс з перевантаження сипучих мінеральних добрив біля причалу № 26.
- Комплекс з перевантаження навалювальних вантажів. Потужність – 2,2 млн тонн.
4) Білгород-Дністровський порт:
- Комплекс з перевантаження зерна на причалах №1, 2. Потужність – 260 тис. тонн.
- Перевантажувальний комплекс для зернових на причалах № 10, 11. Потужність – 200 тис. тонн.
- Другий вантажний район на причалах № 12, 13. Потужність – 200 тис. тонн, призначення буде визначено інвестором.
5) Херсонський порт:
- Механізований перевантажувальний комплекс в тилу причалу №3 для перевалки мінеральних добрив. Потужність – 300 тис. тонн.
- Контейнерний комплекс в затоці №2. Потужність – 22 тис. TEU.
- Комплекс з перевантаження лісу в затоці № 2. Потужність – 170 тис. тонн.
- Комплекси з перевантаження вугілля і коксу в затоці №2. Потужність – 400 тис. тонн.
6) Бердянський порт:
- Перевантажувальний комплекс для чавуну і металу на причалах № 9 і 10. Потужність – 260 тис. тонн.
- Спеціалізований перевантажувальний комплекс для вугілля і коксу на причалі № 11. Потужність – 600 тис. тонн.
7) Миколаївський порт:
- Універсальний перевантажувальний комплекс на спроектованому причалі № 8 потужністю 1 млн тонн. За попередніми оцінками, обійдеться в 169 млн гривень.
- Перевантажувальний комплекс на причалі № 14а потужністю 1 млн тонн.
- Перевантажувальний комплекс на причалі № 16 потужністю 1 млн тонн.
- Перевантажувальний комплекс на причалі № 17 потужністю 1 млн тонн.
8) Порт «Південний»:
- Нові причали № 10 і № 11 з операційною акваторією для обробки навалювальних вантажів. Потужність – 8 млн тонн.
- Причальні споруди в районі причалу №4. Проектна потужність – 2,5 млн тонн; масла і продуктів переробки зернових культур.
- Причали № 33, 33а і комплекс з перевантаження олії. Проектна потужність – 3,3 млн тонн масла і продуктів переробки зернових культур.
- Причали № 12, 12а і комплекс з перевантаження навалювальних вантажів. Потужність – 10 млн тонн.
- Причал № 25 і комплекс з перевантаження зернових культур і контейнерів проектною потужністю 4 млн тонн 120 тис. TEU.
- Причали № 27, 27б потужністю 2,5 млн тонн.
- Нові причали і спеціалізований перевантажувальний комплекс для зрідженого природного газу. Проектна потужність – 10 млн тонн.
- Причали № 25а, 25б та перевантажувальний комплекс для зернових культур. Потужність – 11 млн тонн.
9) Одеський порт:
- Розвиток території судноверфі «Україна» для перевантаження. Потужність – 650 тис. TEU + 2000 тонн масла. Вартість проекту – 1,2 млрд грн.
- Розвиток перевантажувальних потужностей на території нафторайону. Потужність – 24 млн тонн. Вартість проекту – 200 млн грн.
- Розвиток пасажирського комплексу. Потужність – 1 млн пасажирів. Вартість проекту – 120 млн. грн.
Для реалізації цих інвестиційних проектів держава розраховує на допомогу приватного капіталу і готова розглянути різні сценарії участі приватних інвестицій. Якщо буде реалізована хоча б частина задумок, це позитивно вплине на динаміку перевалки вантажів і спростить морські перевезення для всього українського бізнесу.