Мінінфраструктури нарешті зробило ще кілька кроків у бік розвитку українського портового господарства. Не так давно відомство представило свій погляд на реконструкцію та розвиток основних морських портів країни. Хотілося б вірити в швидку реалізацію цих проектів з покращення інфраструктури для морських перевезень. Хочеться сподіватися, що Україна піде по стопах Нідерландів та одним з нових терміналів буде щось типу Maasvlakte II. Но пока министерство заявляешь лишь о готовности к государственно-частному партнерству в возведении новых причалов и перегрузочных комплексов.

Що і де планують робити

Найбільше інвестиційних проектів у порті “Південний”, на його частку припадає майже половина від усього анонсованого. Отже, що пропонують побудувати в головних портах України:

1) Іллічівський порт:

  • Складські територіальні потужності в тилу причалів 7, 8, 9, 10, які будуть служити для перевантаження генеральних і навалювальних вантажів, і обслуговувати 1,9 млн тонн вантажів щорічно. Про вартість проекту не повідомляється.
  • Четвертий термінал в тилу причалів № 21 і 22. Призначений для тих же видів вантажів, але обробляти буде вже 9,4 млн тонн на рік.

2) Маріупольський порт:

  • Північний район порту зі створенням причалів № 41, 42, 43, 44 для перевалки вугілля, зернових і нафтопродуктів загальною потужністю 6 млн тонн на рік.
  • Комплекс по перевантаження масла на причалі № 2. Річна потужність – 1 млн тонн.
  • Комплекс з перевантаження контейнерів на причалах № 16, 17 потужністю в 100 тис. TEU.

3) Ізмаїльський порт:

  • Частина комплексу зі зберігання та перевалки енергоносіїв. Потужність – 120 тис. тонн скрапленого газу на рік. Вартість проекту – 12,5 млн гривень.
  • Комплекс з перевантаження сипучих мінеральних добрив біля причалу № 26.
  • Комплекс з перевантаження навалювальних вантажів. Потужність – 2,2 млн тонн.

4) Білгород-Дністровський порт:

  • Комплекс з перевантаження зерна на причалах №1, 2. Потужність – 260 тис. тонн.
  • Перевантажувальний комплекс для зернових на причалах № 10, 11. Потужність – 200 тис. тонн.
  • Другий вантажний район на причалах № 12, 13. Потужність – 200 тис. тонн, призначення буде визначено інвестором.

5) Херсонський порт:

  • Механізований перевантажувальний комплекс в тилу причалу № 3 для перевалки мінеральних добрив. Потужність – 300 тис. тонн.
  • Контейнерний комплекс в затоці № 2. Потужність – 22 тис. TEU.
  • Комплекс з перевантаження лісу в затоці № 2. Потужність – 170 тис. тонн.
  • Комплексу з перевантаження вугілля і коксу в затоці № 2. Потужність – 400 тис. тонн.

6) Бердянський порт:

  • Перевантажувальний комплекс для чавуну і металу на причалах № 9 і 10. Потужність – 260 тыс. тонн.
  • Спеціалізований перевантажувальний комплекс для вугілля і коксу на причалі № 11. Потужність – 600 тыс. тонн.

7) Миколаївський порт:

  • Універсальний перевантажувальний комплекс на спроектованому причалі № 8 потужністю 1 млн тонн. За попередніми оцінками обійдеться в 169 млн гривень.
  • Перевантажувальний комплекс на причалі № 14а потужністю 1 млн тонн.
  • Перевантажувальний комплекс на причалі 16 потужністю 1 млн тонн.
  • Перевантажувальний комплекс на причалі 17 потужністю 1 млн тонн.

8) Порт “Південний”:

  • Нові причали № 10 і № 11 з операційною акваторією для обробки навалювальних вантажів. Потужність – 8 млн тонн.
  • Причальні споруди в районі причалу № 4. Проектна потужність – 2,5 млн тонн олії і продуктів переробки зернових культур.
  • Причали № 33, 33а і комплекс з перевантаження олії. Проектна потужність – 3,3 млн тонн олії і продуктів переробки зернових культур.
  • Причали № 12, 12а і комплекс з перевантаження навалювальних вантажів. Потужність – 10 млн тонн.
  • Причал № 25 ікомплекс з перевантаження зернових культур і контейнерів проектною потужністю 4 млн тонн / 120 тис. TEU.
  • Причали № 27, 27б потужністю 2,5 млн тонн.
  • Нові причали і спеціалізований перевантажувальний компелекс для зрідженого природного газу. Проектна потужність – 10 млн тонн.
  • Причали № 25а, 25б та перевантажувального комплексу зернових культур. Потужність – 11 млн тонн.

9) Одеський порт:

  • Розвиток території судноверфі “Україна” для перевантаження контейнерів, рослинних олій і т.п. Потужність – 650 тис. TEU + 2 млн тонн масла. Вартість проекту – 1,2 млрд грн.
  • Розвиток перевантажувальних потужностей на території нафторайону. Потужність – 24 млн тонн. Вартість проекту – 200 млн. Грн.
  • Розвиток пасажирського комплексу. Потужність – 1 млн пасажирів. Вартість проекту – 120 млн. Грн.

У реалізації цих інвестиційних проектів держава розраховує на допомогу приватного капіталу і готова розглянути різні сценарії участі приватних інвестицій. Якщо буде реалізована хоча б частина з цих задумів, це позитивно вплине на динаміку зростання перевалки вантажів і значно спростить експорт та імпорт для українського бізнесу.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...