Економічна модель Китаю змінюється, а разом з нею змінюються і китайські порти. Нещодавно ми вже писали про те, як вплине на індустрію контейнерних перевезень уповільнення темпів зростання китайської економіки, а на цей раз пропонуємо поглянути на те, як Китай розвиватиме свої порти в контексті всіх цих змін. Портовий сектор Китаю демонстрував постійне зростання річних обсягів вантажопотоку аж до глобальної фінансової кризи в 08-09 році. Нагадаємо, що в 2013 загальне зростання вантажообігу скоротилося до 9,2%, а в 2014 до 4,9%. За словами аналітиків Moody’s, ситуація в індустрії ускладнюється зростаючою внутрішньою конкуренцією між портами, а триваючий спадом у видобутку залізної руди і вугілля також продовжує підливати масла у вогонь. Ці фактори в купі зі зростаючою вартістю праці і визначатимуть рівень прибутковості китайських портів в найближчі кілька років.

За інформацією з дослідження від Moody’s Investors Service, в даний час порти Китаю відчувають надлишок потужностей і вимагають ґрунтовних інвестицій на модернізацію. За даними дослідження, у зв’язку з розвитком виробництв з високою доданою вартістю, китайським портам потрібно нарощувати термінальні потужності для перевалки контейнерних вантажів – мабуть в цьому і полягатиме тренд розвитку на найближчі 5 років. У той же час залежність виробництва товарів з високою доданою вартістю від географічного регіону сильно підвищує значення розташування портів. Іншими словами, такі виробництва не можна перенести в більш дешеві регіони на великому віддаленні від обслуговуючих їх портів. Саме тому 9 найбільших китайських портів за найближчі два роки планують інвестувати близько 10 млрд доларів США у створення інфраструктури, що дозволяє обробляти найбільші у світі контейнеровози.

Нові економічні стратегії вимагають змін у підході до національної логістики як такої і уряд КНР вже зробив кілька кроків у цьому напрямку. Так в середині 2014 року Міністерство транспорту Китаю видало директиву “Про раціоналізацію розвитку портів”. Її суть зводилася до прийняття комплексу заходів щодо збільшення ефективності роботи портів з оглядкою на потреби регіонів, в яких вони знаходяться. Таким чином уряд сприяє розвитку логістичних хабів в ключових регіонах для ще більш тісної взаємодії логістичної інфраструктури.

Варто також відзначити розробку міністерством спеціальної схеми, що визначає роль і спеціалізацію кожного порту в залежності від його характеристик і місця розташування. Це не тільки дозволить більш ефективно координувати інвестиційну діяльність, але і дасть можливість розробляти більш комплексні стратегії розвитку галузі.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....