30 березня Мінекономрозвитку і торгівлі України представило громадськості план подальшого розвитку країни на найближчі 5 років. Пропонуємо розібратися в тому, як цей план може допомогти Україні покращити показники зовнішньої торгівлі та наростити обсяги експорту.

Суть проекту

Проект розвитку експортних зв’язків «Дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі України 2017-2021 роки» є план розвитку торгового потенціалу країни в середньостроковій перспективі. На презентації проекту представники влади підмітили, що план цей план є таким собі договором між бізнесом і владою, в якому обидві сторони мають спільні цілі. Спільна робота бізнесу і влади покликана вплинути на зовнішньоторговельний баланс і посилити позиції українських експортерів на міжнародному ринку, тим самим залучаючи валютну виручку і інвестиції в країну.

За словами заступника міністра економічного розвитку і торгівлі України Наталії Микольської, подібний план презентую вперше за 25 років. Головна мета – оптимізувати процес експорту і наростити його частку. Для цього потрібно знайти сильні місця і організувати оптимальну взаємодію між об’єктами торгової ланцюжка: українськими виробниками, інфраструктурою, митницею і роботою логістичних організацій.

Що заважає Україні нарощувати експорт?

Показники експорту сьогодні мають нестабільний характер. Коливання викликані низкою зовнішніх і внутрішніх факторів:

  • Залежність українських виробників від цінової політики на зовнішніх ринках.
  • Зменшення попиту на українську продукцію з тих чи інших причин.
  • Погіршення фінансового стану вітчизняних підприємств.
  • Застаріла матеріально-технічна база.
  • Відсутність сертифікації украінсксой продукції для ключових ринків.

Галузі, які будуть розвивати в першу чергу

На презентації проекту виділили перспективні сектори розвитку економіки. За словами експертів, Україна повинна розвивати такі сфери промисловості, як: інформаційні та комунікаційні технології, харчову промисловість, машинобудування, послуги реклами та туризму.

Приблизно 80% загального українського експорту доводиться на традиційні українські товари: продукцію сільського господарства, металургію, машинобудівну та мінеральну продукцію. Через припинення торгового повідомлення з Росією, Україна змушена в екстреному порядку перепрофілюватися на роботу на інших ринках. Велика частина українського експорту сьогодні орієнтується на європейський ринок, а також ринок Індії та Єгипту. Влада також планує створити ряд організацій, які будуть допомагати українським підприємствам освоювати нові ринки збуту.

Ще рано говорити про те, чи сильно допоможе цей стратегічний план українським експортерам. Перші висновки можна буде робити тільки після перших реальних змін згідно з цим планом. Однак наявність самого плану вперше за всю історію незалежності – це вже невелика перемога і крок вперед до зниження залежності від Російської економіки і переорієнтації на міжнародні ринки збуту.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....