У березні 2017 року Верховна Рада України відправила на доопрацювання проект «Про внутрішній водний транспорт». Зараз документ знаходиться в профільному комітеті парламенту. Розібратися в тому, які правки були внесені і над якими проектами сьогодні працюють в транспортній сфері, нам допоміг заступник глави транспортного комітету ВРУ Борис Козир.

Про правки, які були внесені в закон

Концепція закону залишиться такою ж. Головна зміна стосується ситуації зі шлюзами. Тепер шлюзи будуть залишатися на балансі підприємства, яке контролюватиме безпеку на річці. Для прозорості рішень та оптимізації роботи на воді буде створено абсолютно нове державне підприємство – «Укрводшлях», головним завданням якого стане підтримка безпеки на річках.

Як і раніше, шлюзи для судновласників залишаться безкоштовними. Фактично шлюзи будуть залишатися у держави, а платити за їх прохід будуть енергогенеруючі компанії. В цілому для гідроенергетиків зростання тарифів очікується незначний.

Міненергетики, в свою чергу, таке рішення не стало підтримувати, так як передача на їх баланс є зайвим навантаженням. Але справа полягає в тому, що Мінінфраструктури змогло залучити європейських донорів для реконструкції шлюзів, саме тому вони повинні залишатися у них на балансі.

В найближчий час з’явитися можливість перевантажувати вантажі не тільки біля причалу, а й на рейді. Державі також вдалося адаптувати українське законодавство, що стосується річкової реформи, до європейських законів. Зміни, в першу чергу, торкнулися спрощення процедур з огляду судна, а також використання водних об’єктів, які мають багатоцільове призначення.

Прогнози про терміни ухвалення законопроекту

На даний момент точно невідомо, коли законопроект про річковий реформу набуде чинності. Хотілося б вірити в те, що новий закон затвердять на осінній сесії і вже з наступного року він зможе діяти в нашій країні. Це позитивний прогноз для подальшого функціонування української водного транспорту.

Проекти, над якими зараз працює транспортний комітет

На даний момент в Кабміні розглядаються ще кілька важливих законопроектів які стосуються транспортної галузі. Перш за все це:

  • Закон про зменшення фінансового навантаження для суден під українським прапором;
  • Так званий «Сінгапурський законопроект», який дасть право на будівництво гідротехнічних об’єктів як в акваторіях морських портів, так і за їх межами;
  • Питання тарифів на залізничні перевезення в законі залізничному транспорті.
  • Постанова Кабміну про дерегуляцію в портах.

Не можна не погодитися з тим, що правильно складена законодавча база вирішує безліч проблем в організації вантажних перевезень. Саме тому так важливо підходити до цього питання серйозно і відповідально. Складно сказати точні терміни прийняття законів і введення їх в дію, але те, що над ними сьогодні працюють – це вже наша невелика перемога.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....