Одним з ключових завдань для розвитку міжнародних перевезень з України є запуск нового вантажного потяга в Іран. Незважаючи на те, що новий маршрут має чимало перспектив, дискусії про правильність подібного рішення виникли ще до запуску потяга.

Для розвитку міжнародної торгівлі, Україна повинна налагоджувати торговельні сполучення з країнами Європи, Азії та Сходу. Запуск вантажного потяга в Іран дозволить Україні стати своєрідним мостом між країнами і допоможе створити новий транспортний коридор. Таке рішення було прийнято 19 квітня на зустрічі міністра інфраструктури України Володимира Омеляна з ірландської делегацією. Вже цього літа поїзд зможе здійснювати перевезення з України в Іран.

Узгодивши всі нюанси з ірландською стороною, проблеми виникли між українськими представниками. Уже кілька тижнів питання про запуск потяга піддається бурхливої дискусії між міністром інфраструктури Володимиром Омеляном і главою правління «Укрзалізниця» Войцехом Балчуном.

У чому причина конфлікту і хто правий?

Ситуація, що склалася входить до переліку тих прикладів, коли інновації викликають у людей негативне ставлення. Головне, що насторожило експертів – маршрут потяга. Він буде проходити через Грузію і Азербайджан. Проблема полягає в тому, що з Азербайджану в Іран неможливо довезти вантажі в вагонах. Вглиб території Ірану не вистачає відрізка залізниці, будівництво якої буде закінчено до 2019 року.

Представники Міністерства інфраструктури знають, як вирішити цю проблему. Є два виходи з ситуації, що склалася. Перший – підвезення вантажів залізницею на ірландську територію і подальша доставка автотранспортом. Другий – перевантаження на судна в порту Алят / Баку, звідки вантажі будуть доставляти в порти Амірабад і Ензелі. Така альтернатива стане відмінним варіантом для перевезень до закінчення будівництва залізничної колії Казвін-Решт-Астара.

Суховантаж або контейнерні перевезення?

Експерти заявляють, що до введення в експлуатацію залізниці вантажі будуть перевантажуватися в Каспії. Але яким чином товар будуть доставляти морем? Пороми – нераціональний варіант в цьому випадку, так як Іран має налагоджені поромні переправи тільки з Росією і Казахстаном. В цьому випадку залишається два варіанти: суховантажі або переправа за допомогою контейнерів. Другий варіант досить популярний сьогодні, але чи стане використання контейнерів для доставки зерна вигідним з фінансової сторони. Найчастіше з України в Іран доставляють невеликі партії зерна, тому, перш ніж зупинити свою увагу на цьому виді доставці, варто уважно вивчити тарифи та узгодити яким буде зворотний вантажопотік в контейнерах з Ірану в Україну.

Незважаючи на всі проблеми, варто зазначити, що торгове сполучення між Україною та Іраном вигідно обом країнам, так як ми потребуємо їх нафти, а їм потрібно наше зерно. Іран готовий імпортувати до 2 млн тонн зернових. Виходячи з цього, Україна повинна налагодити торгове сполучення між країнами і зробити його вигідним і для Ірану і для України.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....