Оновлення законодавчої бази для функціонування річкового транспорту України планували ще в 2016 році. Пріоритетним завданням було створити правила, які б регулювали річкові перевезення в країні. В результаті закон так і не був реалізований. На даному етапі влада планує все-таки довести справу до логічного завершення і за кілька тижнів прийняти постанову. Чому прийняття закону так важливо для бізнесу? Відповідь досить проста: ринок річкових перевезень України вимагає розвитку і конкуренції. Український річковий транспорт розвивається набагато повільніше, ніж морський. Одна з ключових причин – відсутність фінансування.

Пріоритетним завданням на 2017 рік стане прийняття закону про внутрішній водний транспорт. Хто «за», а хто «проти» таких змін?

Перспективи і негативні сторони законопроекту

Міністр інфраструктури України заявив про те, що з цього моменту єдиним фінансовим зобов’язанням стане річковий збір. Сума нового збору буде меншою, ніж сумарна кількість 5 нині існуючих. За словами представників бізнесу, за довгі роки невтручання держави індустрія річкового транспорту знаходиться прийшла до крітіческму станом і як ніколи потребує реформи.

Єдиний представник бізнесу, який висловив негативну позицію і проголосував проти прийняття закону – компанія «Ніболун». Керівники компанії пояснюють свою позицію досить просто: нова реформа має багато недоліків: річковий збір, доступ на Українські річки іноземних судів і інші аспекти.

Як вчинити з річковим збором?

Ще в 2015 році на розгляд було представлено кілька законопроектів про річковий транспорт України. Недоліком деяких з них вважався саме річковий збір. Такі компанії, як «Ніболун», заявили про необхідність перенаправлення грошей з річкового збору на розвиток водного транспорту і поліпшення безпеки водних шляхів України.

Інші заявляють про те, що річковий збір просто необхідний для модернізації індустрії. І дійсно, річкова інфраструктура України сьогодні потребує змін, для яких потрібні інвестиції. Держава не може забезпечити гідну фінансову базу для оптимізації роботи індустрії. Тому річковий збір покликаний компенсіруовать недостатність інвестицій з боку держави.

І ось уже в кінці 2016 року було прийнято рішення про обмеження розміру збору і часу його введення.

Як зміниться річкова логістика?

Критики законопроекту вважають, що особливості допуску іноземних судів на річки України негативним чином вплинуть на суднобудівну галузь. Сьогодні Україна повинна приймати закони, які дозволять створити більш оптимальні умови для розвитку індустрії річкового транспорту, ніж у конкурентів.

Представники найбільш популярних і перспективних компаній на ринку говорять інше. Вони вважають, що новий законопроект позитивним чином вплине на модернізацію річкової інфраструктури в плані:

  • прискорення темпів обробки вантажів;
  • зростання кількості інвестицій;
  • зниження цін на річкову логістику;
  • збільшення конкурентоспроможності річкового транспорту порівняно з морським;
  • збільшення кількості ринків збуту для української продукції.

Безумовно, сам по собі єдиний закон не зможе повністю змінити індустрію річкового транспорту, але цей крок стане першим ступенем по оптимізації і розвитку транспортної системи України.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....