Про лоцманські послуги: чому їх потрібно демонополізуватиЗ 1998 року монополістом з надання лоцманських послуг та координації судноплавства в Україні була державна компанія «Дельта-Лоцман». Вона є ключовим гравцем, який регулює рух суден в різних портах України. Компанія виконує також функцію підготовки кадрів, навчаючи нових лоцманів. Але незабаром ситуація може змінитися.

Зміни пов'язані перш за все з анексією Криму. Оскільки Україна тепер не керує 5 чорноморськими портами, які знаходяться на анексованій території, з-під контролю АМПУ вийшли і служби, що надавали лоцманські послуги. Усе майно портів і флот компанії тепер знаходиться в розпорядженні Росії.

Крім того, минулого року компанія зіткнулася з репутаційні втратами, пов'язаними з корупційними скандалами, завищеними ставками на послуги і невиправдано великими зборами. Останнім часом українські стивідори і міністерство виступають за те, щоб демонополізувати лоцманську сферу.

Міністерство за демонополізацію

Нині тарифи на лоцманські послуги в Україні встановлює Мінінфраструктури, і це унеможливлює реальну конкуренцію на ринку.

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян вважає, що монополія «Дельта-Лоцман» &Ndash; це неправильно. Якщо уряд зменшує портові збори і тарифи, те ж саме він зобов'язаний робити із лоцманськими послугами.

У Міністерстві інфраструктури вже почали працювати над зміною нормативно-законодавчої бази для подальшого реформування галузі. Зокрема, необхідно прийняти законопроекти про сертифікацію приватних лоцманів.

АМПУ проти демонополізації лоцманської справи

На відміну від міністерства інфраструктури, АМПУ і «Дельта-Лоцман» виступають проти демонополізації ринку лоцманських послуг. Керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс вважає, що українська портова галузь багато в чому повинна орієнтуватися на європейську практику. А в багатьох європейських країнах діють єдині лоцманські служби.

Керівник АМПУ заявляє, що на ринку лоцманських послуг не повинно бути конкуренції. За його словами, в подальшому це може призвести до зниження якості послуг. Але реальний мотив швидше полягає в тому, що АМПУ не бажає втрачати свої доходи.

Яка користь для ринку?

Демонополізація галузі позитивним чином вплине на ринок, і ось чому:

  • з появою конкуренції істотно знизяться тарифи на послуги;
  • ослаблення контролюючої ролі держави допоможе уникнути зловживань;
  • наявність здорової конкуренції призведе до поліпшення якості лоцманських послуг на українському ринку.

goodlogistics



Надіслати запит
* * * * * * *

Ваша заявка відправлена!


Дякуємо, що звернулися в «Гуд Логістік»!

Наш менеджер сконтактує з Вами найближчим часом і надасть інформацію згідно із запитом.

Якщо з Вами не зв'язалися упродовж дня, будь ласка, зателефонуйте нам за номером 0800300577.

Ваша заявка відправлена!


Дякуємо, що звернулися в «Гуд Логістік»!

Наш менеджер сконтактує з Вами найближчим часом і надасть інформацію згідно із запитом.

Якщо з Вами не зв'язалися упродовж дня, будь ласка, зателефонуйте нам за номером 0800300577.

Ваша заявка відправлена!


Дякуємо, що звернулися в «Гуд Логістік»!

Наш менеджер сконтактує з Вами найближчим часом і надасть інформацію згідно із запитом.

Якщо з Вами не зв'язалися упродовж дня, будь ласка, зателефонуйте нам за номером 0800300577.

Помилка CAPTCHA!

Ви не автентифікували себе як людину.

Пройдіть, будь ласка, перевірку.