Адміністрація Панамського каналу вирішила зменшити кількість суден, що відпускаються по акваторії. Коли варто чекати скасування цього обмеження і як це вплине на судноплавну галузь – ще належить з’ясувати. Але давайте спершу розберемося в причинах.

Рішення щодо зниження кількості пропуску суден Адміністрація Панамського каналу прийняла буквально кілька днів наза. Часткове обмеження на пропуск торкнеться судна з осадкою понад 11,89 метра. З 18 квітня подібним судам прохід каналом буде тимчасово заборонений. Причиною введення обмеження стала аномальна посуха в регіоні і падіння рівня води в транспортній артерії.

За повідомленням Адміністрації каналу, через відсутність достатньої кількості опадів в останні кілька місяців в двох озерах, що використовуються для водозабору, помітно впав рівень води. За словами представників Панамського каналу, це превентивний і тимчасовий захід. Як тільки ситуація на озерах Алахеела і Гатун прийде в норму, обмеження знімуть. Представники адміністрації пообіцяли тримати руку на пульсі і своєчасно інформувати судноплавні компанії про зміну ситуації.

Не вперше

Дана ситуація не єдина в своєму роді – подібне вже траплялося в серпні 2015 року. Тоді адміністрація теж оголосила про введення обмежень на рух судів у зв’язку зі зниженням рівня води в озерах. Але всього через тиждень постанову було скасовано і вона так й незатронула розклад руху суден. Вперше в історії каналу подібне обмеження було введено в далекому 1998 році. У той час на території країни відзначалася сильна засуха, що призвело до падіння рівня води до 9 метрів.

Згідно до метеорологічної статистики, посуха не є аномалією для цього регіону. Подібні посухи повторюються кожні 15-20 років. Але з плином часу подібні речі починають приносити все більші незручності. Все пояснюється зростаючою водотоннажністю і осадкою суден – з кожним роком вони ставлять перед Панамським каналом все більші виклики.

Наскільки все серйозно?

Чи починати вантажовласникам кусати лікті? Навряд чи. До введення обмеження залишилося трохи менше місяця і переважна більшість судноплавних ліній встигнуть правильно перерозподілити маршрути і навантаження. Крім того, навряд чи посуха триватиме досить довго, щоб серйозно вплинути на вантажне сполучення регіону. Цілком ймовірно, що вже через кілька тижнів в прилеглих озерах накопичиться достатньо води щоб і зовсім не вводити обмеження, як це було в 2015 році.

Панамський канал – одна з найважливіших судноплавних артерій, що забезпечують морські перевезення між Тихим і Атлантичним океаном. З її допомогою суду скорочують шлях на доставку вантажів між Азією і Східним узбережжям США. Відкриття каналу відбулося 1920 року. Для з’єднання Тихого і Атлантичного океанів створені 2 штучних озера і система каналів. Загальна довжина каналу – 81, 6 км. Щодня через Панамський канал проходять більше 40 судів. Щорічний вантажообіг перевищує 280 млн. Тонн вантажу, що відповідає 5% обсягів вантажоперевезень.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....