14 січня в Баку відбулося підписання договору про співпрацю між залізничними компаніями Казахстану, Азербайджану, Грузії та України. У документі зафіксовані тарифи на перевезення контейнерів в обхід території РФ через Каспій, Кавказ і Чорне море. Новий проект отримує можливість на реалізацію у зв’язку з останніми політичними змінами у відносинах між Росією та Україною. Є підстави вважати, що даний транспортний коридор стане одним з перспективних напрямів залізничних перевезень для українського бізнесу.

Транспортный коридор Украина – Казахстан

Українська сторона була однією з головних ініціаторів створення даного транспортно-тарифного коридору. «Укрзалізниця» надає знижку до 60% на контейнерні перевезення від порту Іллічівськ до кордонів ЄС. Така знижка надається виключно на перевезення транзитного вантажу. Для максимального використання потужностей нового маршруту необхідно, щоб подібні знижки надали й інші його учасники.

Україна не є учасником Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (проект шляху поставок товарів ЄС – Китай), а виступає окремою стороною, яка бажає підключиться до його використання. На сьогоднішній день маршрут з Китаю до порту Батумі (Грузія) вже функціонує на регулярній основі. Учасники проекту маршруту через Туреччину намітили плани нарощування обсягів перевезення до 300 тис. контейнерів на рік до 2020 року.

2016-01-21_071310

Заступник міністра інфраструктури України, Володимир Омелян, розповів, що головною причиною відсутності в маршруті української гілки є затягування формування тарифних умов. Також стало відомо, що українське відомство провело переговори з угорськими, німецькими, австрійськими та словацькими партнерами зі створення єдиного транзитного маршруту доставки.

За даними «Укрзалізниці» рух товарів з Китаю через Каспійське і Чорне море на сьогодні займає 11 діб. Для порівняння, маршрут через Транссибірську магістраль – тільки 9 діб. Вартість перевезення контейнера північним шляхом становить – 4 110 доларів. Вже запрацював шлях через Туреччину, яким можна перевезти вантаж за 11 днів, а його вартість затверджена на рівні 4 тис. доларів. Для додання «українському напрямку» більшого числа конкурентних переваг «Укрзалізниці» належить ще попрацювати над оптимізацією тарифів і збільшенням середньої швидкості руху контейнерних поїздів з заявлених 550 км до 1500 км на добу.

2016-01-21_071420

Підписаний у Баку документ залишає відкритим питання про надання всіма країнами-учасниками знижок на рух транзитних контейнерних поїздів по даному напрямку. Для того щоб даний напрямок почав переманювати частину транзиту з інших напрямків необхідно забезпечити загальний тариф на рівні 3600 доларів. Однак тепер, коли процес доставки вантажів у Казахстан по території РФ ускладнено настільки, створення подібних ланцюжків залізничного сполучення – сверхпріорітетная задача.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....