Весь 2015 залишається переважно провальним з точки зору динаміки обсягів контейнерних перевезень. Однак, Міністерство інфраструктури України всіляко намагається врятувати ситуацію і пригальмувати, а то й зовсім зупинити падіння обсягів перевалки контейнерних вантажів.

Нещодавно в Одесі завершився «Чорноморський контейнерний саміт 2015», що був ініційований Мінінфраструктури з метою сприяння розробці єдиної стратегії по освоєнню вантажопотоків Транскаспійського транспортного напрямку. Основними перешкодами на шляху створення ефективної та рентабельної для перевізників транспортної системи є відсутність адекватної законодавчої бази, все ще складні процедури оформлення документів та прикордонного контролю, а також неконкурентні ціни на перевезення з Китаю до Європи через українські порти.

2015-09-18_045910

Багато уваги на саміті приділили переговорам між главами залізниць партнерських держав. Зокрема, представники України, Казахстану, Азербайджану, Грузії, Китаю обговорили перспективу створення нового коридору, по якому планується здійснювати перевезення по напрямам Китай-Європа-Китай. Цей новий коридор пройде по території вищезазначених держав і потребуює спільних зусиль від усіх учасників для створення хороших умов для здійснення мультимодальних перевезень. Представники від України пообіцяли забезпечити економічно привабливі умови для контейнерних перевезень через порти і залізниці країни.

Приємно усвідомлювати, що перші кроки в процесі спрощення бюрократичних процедур при перевезеннях Україна вже зробила. Наприклад, нові норми митного кодексу трохи спростили процедуру транзитну підакцизних вантажів залізницею – тепер не потрібно надавати гарантії оплати мита. Звичайно, це лише мала частинка того, що потрібно зробити, щоб привернути увагу до українських портів і залізниці як до адекватної й економічно доцільною альтернативи при доставці вантажів з Китаю до Європи. Проте варто відзначити, що будь-яка оптимізація – це крок на шляху до створення єдиного прозорого законодавчого поля для транзитних перевезень, збільшення обсягу залізничних перевезень, а також опосередковане наповнення бюджету податковими надходженнями.

2015-09-18_045331

Ще однією сміливою інновацією став запланований тестовий проект по введенню 50% знижки на портові збори для того, щоб доставка морським транспортом через українські порти не стала “вузьким місцем” всього ланцюжка. Чи переросте тимчасове зниження портових зборів в постійне для даного напрямку перевезень покаже, мабуть, тільки успішність всього проекту в цілому. Якщо проект відбудеться, то збільшені обсяги контейнерних перевезень з лихвою компенсують недоотримані від зборів надходження.

Особливу увагу глави залізниць приділили питанням конкурентоспроможності та привабливості коридору. Зокрема, учасникам належить розробити комплексну ставку тарифу на перевезення по коридору, а також внести ясність у терміни перевезення і загальне для всіх країн-учасниць правове поле. Після декількох раундів переговорів на вищому рівні роботу над проектом продовжать уповноважені представники залізниць кожної з країн-учасниць, а від України можливо буде потрібно додаткова участь АМПУ.

2015-09-18_050743

Сам по собі новий транспортний коридор – це не тільки приємна новина для вантажовласників, але і відмінна можливість для України перехопити частину вантажопотоку, що йде з Азії в Європу по території Росії і тим самим позитивно вплинути на внутрішню динаміку перевалки і транзиту вантажів.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентос