На розвиток української економіки і логістики найбільший вплив завжди надавала динаміка торгового повідомлення з сусідніми країнами і спільні геополітичні тенденції. Пропонуємо розібратися, як на економіку вплине заборона на поставку товарів від декількох найбільших російських компаній, створення нового контрольно-пропускного пункту на кордоні з Угорщиною і експеримент по ремонту українських доріг за рахунок грошей від митниці.

Новий контрольно-пропускний пункт на кордоні України та Угорщини

Динаміка торгівлі між Україною та Угорщиною може істотно поліпшитися після того як на початку року на кордоні між країнами був відкритий новий контрольно-пропускний пункт Велика Паладь. Ця подія суттєво спростить процедуру митного оформлення експорту та імпорту вантажів, що прямують в Україну з сусідніх країн.

Однією з головних складових успішного торгового співробітництва між країнами-сусідами є повідомлення на кордонах. Саме над цим і належить попрацювати авторам проекту. З боку Угорщини під’їзд до КПП вже побудований, а в планах української сторони відремонтувати дорогу від Чопа до нового контрольно-пропускного пункту. Важливим фактором успіху проекту є те, що зобов’язання зі створення спільного пункту контролю взяла на себе угорська сторона. Нова гілка сполучення між Україною та ЄС – це завжди позитивний момент не тільки для перевізників, а й для процесу інтеграції України в логістичну інфраструктуру Європи.

Заборона експорту російських товарів на територію України

Ні так давно наш східний сусід був для України головним партнером по торгівлі і основним вектором зі співробітництва в галузі економіки та інфраструктурних проектів. Тепер же з кожним новим місяцем обсяги вантажопотоку між країнами стрімко падають. Головна причина транзитних воєн – напружена геополітична обстановка між колись дружніми країнами. У числі найбільш постраждалих від даної ситуації галузей української промисловості виявилася вагонобудівний. Російські вагонобудівники всерйоз зіпсували життя української індустрії. Крім того, з 1 січня 2016 року Росія ввела ембарго на ввезення багатьох товарів українського виробництва.

Відповідь української сторони не змусила довго себе чекати, з 2017 року Україна також ввела заборону на постачання російських товарів на свою територію до кінця 2017 року. Сумарна вартість заборонених до імпорту товарів і вантажів відповідає загальній вартості українського експорту, забороненого до ввезення на територію РФ. З 4 ж квітня в силу вступить додаткову постанову про заборону поставок в Україну нафтохімічної продукції відомих російських компаній «РусВініла» і «Каустика».

У нововведень є і несподіваний позитивний аспект. Завдяки захисту внутрішнього ринку, вже цієї весни планують запустити вітчизняне виробництво полівінілхлориду і каустичної соди на базі підприємства «Карпатнафтохім», для продукції якого раптово звільнився цілий ринок.

Ремонт доріг за рахунок митних надходжень

Дороги завжди були однією з найбільш гострих української транспортної системи. Але завдяки новим законам в уряді планують висвоободіть додаткові кошти на ремонт доріг. Вливання планують провести за рахунок надходжень з митниці. Дане рішення було прийнято ще в 2015 році. Тоді Верховна Рада прийняла постанову, дія якого поширювалося на Волинську, Львівську, Одеську, Чернівецьку області та місто Київ.

На початку ж березня 2017 року на засіданні Кабінету міністрів було прийнято рішення про продовження експерименту до початку 2018 року. Крім того, тепер ця постанова буде поширюватися на всі області України. Завдяки позаплановим митним надходжень у 2017 році планують відремонтувати близько 2500 кілометрів українських доріг і близько 80 мостів загального користування.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....