Суднобудівний бізнес – це досить ресурсо- та наукомістке виробництво, з яким можуть впоратися верфі тільки декількох країн світу. Подібний бізнес завжди пов’язаний не з багатомільйонними інвестиціями, тому в галузі царить й не менш велика конкуренція. Дізнайтеся, хто в топі ринку з виробництва контейнеровозів в 2015 році.
Щороку верфі беруться за все більш амбітні проекти по створенню нових судів, що б’ють навіть минулорічні рекорди по місткості. Чого варті останні анонсовані гіганты від Samsung. Рух у бік збільшення об’ємів і водотоннажності новітніх судів вимагає від суднобудівних верфей використання креативних інженерних рішень і збереження економічної привабливості проектів.
У галузі суднобудування традиційно лідирують верфі всього декількох держав: Південної Кореї, Японії та Китаю. Це особливо видно по замовленнях на судна місткістю 20 тис. TE. Протягом останніх років в індустрії морських перевезень домінує тренд не тільки по збільшенню місткості, але і по оптимізації потужності і витрат на паливо.
Трохи статистики: за першу половину 2015 південнокорейський лідер в галузі суднобудування Hyundai Heavy Industries Co. потіснив всіх конкурентів, отримавши найбільшу кількість замовлень на нові судна. І це в досить нелегкий для всієї суднобудівної галузі період, коли загальний обсяг замовлень на судна впав більш ніж у два рази: з майже 27 мільйонів компенсованих тонн (CTG) за аналогічний період 2014 до 13,28 в 2015 році. Справедливості заради варто відзначити, що Південна Корея посіла перше місце швидше завдяки збереженню торішніх обсягів замовлень на тлі значного зменшення частки ринку конкурентів.
На другому місці за обсягами замовлень опинилася Японія, яка вперше з 2005 року залишила Китай позаду в піврічному кількості замовлень. Втім, відставання Китаю майже що символічне: всього на 120 тисяч CTG. В результаті перші три місця за обсягами виглядають наступним чином:
- Південна Корея – 5,92 мільйона CTG
- Японія – 2,68 мільйона CTG
- Китай – 2,56 мільйона CTG
Відставання Китаю в піврічних обсягах замовлень не завадило йому успішно утримувати перше місце за обсягами сукупних замовлень по наростанню. За цією шкалою трійка лідерів виглядає таким чином:
- Китай – 40,96 мільйонів CTG
- Південна Корея – 32,8 мільйонів CTG
- Японія – 19,69 мільйонів CTG
Теперішнє лідерство Південної Кореї пояснюється безліччю факторів: відмінною матеріально-технічною базою, найціннішим людським капіталом і передовими технологіями. Але одними з головних факторів успіху все ж залишаються постійна конкурентна боротьба і бажання захопити найбільшу частку ринку.