Питання про концесію в українських портах останнім часом набуло великої популярності. ДП МТП Чорноморськ вже почав підготовку документації по передачі в концесію залізнично-поромного комплексу, в той час як Литва зацікавилася в Херсонський МТП.

Деякі експерти заявляють про те, що в розвитку державно-приватного партнерства головним має бути наявність вантажів і розвиток портів, а втручання в роботу інвесторів може тільки зашкодити. Але більшість експертів також сходяться на думці: щоб робота була організована якісно і злагоджено, потрібно змінити існуючу Законодавчу базу. Варто створити єдиний закон, який би чітко вписався в інше законодавство і правильно регламентував усі підпроцеси вантажоперевезення. За словами представників міністерства, новий законопроект має більше шансів на просування в парламенті, ніж все, що було до нього.

Проведення концесії в українських портах планували ще в минулому році. Реалізація перших проектів планується тільки в 2018-2019 роках. Але ці прогнози складені з урахуванням старого законодавства. Новий закон, дозволить істотно скоротити терміни концесії в українських портах.

Є три пробних проекти: Херсонський МТП, порт “Ольвія” і Чорноморська поромна переправа. Всі ці проекти мають практично однакові терміни реалізації, але кожен з них має свої особливості. Про це розповіли менеджери кожного з проектів.

Ольвія

Найбільш зацікавленою стороною в концесії порту “Ольвія” є компанія АрселорМіттал. Вона має повністю завантажені термінали в Миколаєві, що дозволяє перевалив вантажів порту. “Ольвія” є прибутковим підприємством, яке не залежить від одного судновласника. Порт перевозить різні типи вантажів: зерно, метал, глину. Завдяки такій універсальності порт залучає нових інветсторов для подальшого розвитку.

Херсонський МТП

Український порт “Херсонський МТП” має вигідне географічне розташування, оскільки знаходиться в гирлі річки. Це дасть можливість створити спеціальний перехід між морем і рікою. З іншого боку, порт має невелику глибину – 7,6 метрів, і старе обладнання. Для того, щоб порт міг продуктивно працювати, потрібно оптимізувати важливі аспекти його роботи. Саме тому робота порту вимагає втручання інвестора.

Чорноморськ

Порт “Чорноморськ” планує залучення нових інвестицій в розробку повноцінного ТЕО. Сьогоднішнє завдання порту – створення перед- ТЕО, яке дасть можливість співпраці з Міжнародними фінансовими організаціями. Можливо його якісність не буде ідеальною, але інформації буде достатньо для того, щоб з’ясувати чи має проект потенціал і комерційну привабливість.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....