На початку вересня поточного року було прийнято постанову про дерегуляцію в портах країни. В рамках цієї постанови передбачено низку кроків з дерегуляції портової галузі України та спрощення процедур контролю. Після місяця роботи можна підбити перші підсумки.

За словами В’ячеслава Вороного, заступника голови АМПУ, навіть через такий невеликий період часу в індустрії контейнерних перевезень України відчувається значні зміни. Зокрема, спостерігається різке зменшення тиску контролюючих органів на суда, що прибуваються до порту. До набрання чинності постанови про дерегуляцію практично кожен прихід-відхід судна проходив під наглядом абсолютно всіх контролюючих органів. Після вступу в силу постанови тільки санітарна служба відвідувала кожен четвертий приходь-відхід, решта контролюючих інстанцій супроводжувала лише 2-4% від загальної кількості суден.

2015-10-19_051525

Завданням першочергового плану все ще є подальше впровадження Інформаційної системи портового співтовариства (ІСПС) в тих портах, в яких вона ще не працює. Всі кроки покликані спростити процес оформлення суден і усунути паперовий документообіг щоб зробити роботу агентів трохи простіше. Повне впровадження ІСПС у всіх українських портах планується здійснити до кінця 2015 року.

2015-10-19_052029

Нещодавно представники АМПУ заявили також про спробу стандартизації тарифів на використання причалів. У рамках ініціативи планується створити єдиний економічно обгрунтований тариф для всіх без винятку підприємств, що користуються послугами порту. Нагадаємо, що раніше тарифи різнилися і розходження було обумовлено фактом наявності або відсутності довгострокових контрактів з портом. Природно, що ті компанії, що мали такі контракти, отримували нижчі тарифи, в той час як іншим доводилося обслуговуватися за вищими цінами. Крім того, останнім могли і зовсім відмовити в доступі до причалів по не завжди об’єктивним причинам.

2015-10-19_052137

Однак ініціативи зраділи не всі. Стівідори побоюються, що подібні дії АМПУ можуть стати лише ще одним важелем тиску на їхній бізнес. За словами представника однієї з найбільших компаній індустрії, той факт, що тарифи розробляються без участі громадськості, викликає лише занепокоєння. Зернотрейдери теж з побоюванням дивляться на стандартизацію, вважаючи що вона ускладнить процес планування витрат і може позначитися на цінах на перевезення зернових.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....