Річкове судноплавство України ледь тримається на плаву. Щоб зберегти інфраструктуру і модернізувати технічну базу потрібні великі інвестиції, яких в українській економіці сьогодні просто немає. Підтримати річкове судноплавство країни і виділити частину коштів для його функціонування погодився Євросоюз. Відновлення річкового судноплавства допоможе Україні наростити обсяги вантажних перевезень і переорієнтувати частину вантажів з автомобільних перевезень на річковий транспорт. Чому українське судноплавство знаходиться в такому жалюгідному стані і які підземні камені заважають розвитку індустріі?

Проблеми річкових перевезень в Україні

У стародавні часи річки і їх канали були з’єднуючими нитками багатьох Європейських країн. Вони були головною транспортною системою і торговими шляхами, по яких перевозили вантажі. Саме цей торговий ланцюжок став однією з основ розвитку Київської Русі. А що ми можемо сказати про річки сьогодні? Розвиток мережі залізниць і автомагістралей, а також авіаперевезення зрушили річкове судноплавство України на другий план. Але найбільший ефект мало сильне зниження цін на перевезення зерна автомобільним транспортом, яке спричинило перехід більшості вантажовідправників на цей вид транспорту.

Розвиток річкової логістики є однією з головних ознак розвиненої економіки країни. Наприклад, в Західній частині Європи сьогодні функціонує канал, який з’єднує найбільші транспортні системи Європи і дозволяє річковому судноплавству в цьому регіоні процвітати. Аналогічна ситуація і в США: завдяки розвиненій річковій інфраструктурі країни, річками перевозять значну частину зерна і енергетичного вугілля.

Потенціал України

Україна має величезний потенціал і відмінні перспективи для розвитку річкового судноплавства. Дніпро, Дунай, Південний Буг, Десна – головні річкові потужності країни, які могли б повернути Україні колишній стан галузі річкових перевезень. На сьогоднішній день також є безліч перспектив для модернізації української річкової інфраструктури. Завдяки «Великий дузі» українська річкова логістика може зайняти належне місце в загальноєвропейському ланцюзі торгових шляхів.

Ще один перспективним каналом є водний шлях Е-40. Він з’єднує Балтійське і Чорне море через Польщу, Білорусь і Україну. Щоб цей торговий шлях функціонував потрібна реконструкція інфраструктурних об’єктів, а також днопоглиблення здебільшого Дніпра. Якщо Україна почне використовувати свій річковий потенціал і потужності на повну силу, то Дніпро, наприклад, зможе доставляти за рік приблизно такий же обсяг вантажів, як і «Укрзалізниця». На перший погляд може здатися що таке стрімке зростання для української річкової логістики неможливий. Зворотне доводить робота компанії «Ніболун». Завдяки оптимізації своїх потужностей, українській компанії сьогодні вдалося наростити обсяги перевезення до 2 млн тонн сільгосппродукції по Дніпру і Південному Бугу.

Нові підходи до річкових перевезень

Уявімо, що Україні вдалося фінансувати проекти з модернізації річкової системи. Тут же виникає нова проблема – залучення вантажопотоків. Як вирішити цю проблему? На думку фахівців Інтранс, слід показати інвесторам усі перспективи шляху, шукати нові технологічні рішення, вкладати кошти в проекти з контролю рівня води і заходження суден з глибокою осадкою. Можна також використовувати вантажні причепи та баржі на повітряній подушці, що вирішить проблему мілководдя.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....