Тендери – це найпоширеніший спосіб вибрати підрядника для виконання масштабних проектів. Цей же принцип використовують і в порту «Південний» для пошуку підрядника, який займеться днопоглибленням.

У порту «Південний» вже давно планують оптимізацію інфраструктури, яка б дозволила приймати більше суден і бути відкритою до судів підвищеної вантажомісткості. Визнаний експерт в області і за сумісництвом начальник порту, Максим Широков, поділився своєю думкою про те, як будуть реалізовуватися проекти в гавані. Ось кілька основних тез з його інтерв’ю:

Ми серйозно збільшили глибину, що дозволило приймати судна класу «кейпсайз».
Вдалося залучити велику кількість нових вантажів, які раніше обслуговувалися в інших портах країни.
Незважаючи на всі успіхи, все ще є і невирішені проблеми. Зокрема, нам треба буде розв’язати проблему з розширенням каналу для забезпечення зони безпеки.
Є плани на доведення глибини до 21 метра. Але прийматися рішення буде виходячи з економічної доцільності.
Важливим моментом є те, що порт «Південний» працює з великотоннажними судами, на чому заробляє держава.

Для чого потрібно будівництво днопоглиблювального флоту?

На даний момент індустрія зіткнулася з нестачею техніки для днопоглиблення. Порт «Южний», як один з найбільш глибоководних портів України, зараз гостро потребує такого флоті для декількох проектів. Без відповідних потужностей даний інфраструктурний об’єкт навряд чи зможе розвиватися відповідно до намічених темпами. Як вихід із ситуації планують розглянути можливості співпраці зі світовими лідерами в сфері днопоглиблення. Прихильники цієї ідеї стверджують, що Україна таким чином не тільки зможе вирішити інфраструктурні проблеми портів, а й отримає новий досвід по експлуатації сучасної техніки.

Міжнародні компанії і порт «Південний»

У 2013 році порт «Південний» відвідали три іноземні делегації. Всього через 3 роки, їх число зросло до 20. Представники різних країн пропонують допомогу своїх фахівців за рішенням головних проблем порту: будівництва гідротехніки, днопоглиблення, а також оптимізації роботи флоту. Але виникає резонне питання, чому міжнародні компанії виявляють таку цікавість до даного порту?

Відповідь лежить на поверхні: порт «Південний» має найбільшу глибину на Чорному морі, а також володіє прекраснийм потенціал з перевалки вантажів. Багато міжнародних компаній хочуть отримати вигідні контракти або учавствовать в державно-приватному партнерстві зі зведення нових причалів і терміналів. Такі інвестиції – це завжди інвестиції на майбутнє, а власний перевалочний термінал в одному з найбільших українських портів значно полегшує життя великим експортерам і імпортерам.

Чи потрібна Україні державна днопоглиблювальна компанія?

Однозначно так! Окрему державну компанію вже планують створити найближчим часом. Вона буде покликана вирішити найнагальніші проблеми і врегулювати пропозицію на ринку днопоглиблювальних послуг. Очікується, що державна компанія буде здійснювати днопоглиблювальні роботи в портах під контролем декількох незалежних компаній, щоб не допустити неефективності роботи.

Створення державної компанії б допомогло вирішити безліч проблем, які стоять перед портами в даний момент, та й гроші від державних замовлень залишаться всередині країни. Крім того, Україна має і кілька суден, які при невеликій модернізації відмінно підійшли б для днопоглиблення навіть в найглибших ділянках портів. Але, не дивлячись на наявність декількох судів, їх тільки з натяжкою можна назвати флотом – величезний дефіцит днопоглиблювальної техніки простежується в індустрії вже довгі роки.

Але є і позитивні моменти. Зокрема, через тотального дефіциту днопоглиблювальної техніки, АМПУ планує покупку декількох сучасних суден, які б допомогли проводити днопоглиблювальні роботи в акваторіях гаваней.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ У РОЗДІЛАХ:

Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику
Топ-5 тенденцій майбутнього, які докорінно змінять логістику Швидкість...
Топ-6 переваг вантажних авіаперевезень
Топ-6 переваг Авіа доставки вантажів Авіаперевезення є ключовим...
10 термінів міжнародних вантажоперевезень
10 термінів міжнародних вантажоперевезень Основні терміни доставки всіх...
Наймання транспортно-логістичної компанії: стратегічну перевагу або непотрібні витрати?
Наразі конкурентоспроможність на ринку стає все більш важливою,...
Що таке пошкоджений вантаж, як з ним поводитися і як цьому запобігти?
Для типового міжнародного маршруту перевезення повних контейнерів нижче...
Чого варто очікувати від ринку вантажних морських перевезень в 2020 році?
Менше, ніж через три місяці завершиться 2019 рік....