facebook

будівництво контейнеровозівПро що йтиметься

Це друга частина блогу про останні тенденції в галузі будівництва контейнеровозів, в якому ми ділимося думкою Грега Міллера, аналітика і експерта в області морських перевезень.

У першій частині розповіли про те, як змінювався попит на морські контейнерні перевезення на рубежі 2020-2021 рр., скільки замовлень на будівництво нових суден отримали верфі останнім часом і які кораблі мають найбільший попит.

У цьому матеріалі  про те, чому морським лініям може бути вигідно орендувати, а не купувати судна, а також про вплив останніх тенденцій в галузі суднобудування на порти і вантажовідправників.

Оренда vs власність

Морські лінії володіють лише частиною свого флоту, а решту фрахтують. У перевізників є як мінімум одна вагома причина брати судна в оренду  не потрібно платити за все відразу.

Наприклад, морська лінія може замінити свої судна місткістю 8000 TEU, які в роботі вже близько 20 років і для яких обов’язково використовувати більш дороге паливо VLSFO, на судно місткістю 16000 TEU зі скрубером, під час експлуатації якого можна спалювати дешевший мазут HSFO.

І якщо замінити два судна місткістю 8000 TEU одним судном місткістю 16000 TEU, не тільки знизиться вартість одного слота, але також скоротиться рівень викидів CO2 на TEU. Ось чому MSC заявляє, що його найбільші мегамакси  це найбільш екологічно чисті кораблі.

Про спекулятивні замовлення

Замовлення на будівництво нових контейнеровозів від морських ліній або компаній, що займаються здачею суден в оренду (non-operating owners, NOO), з довгостроковою перспективою не викликають побоювань.

Інша справа – замовлення від NOO, не підкріплені чартерами, тобто договорами про оренду судна на певний рейс або термін.

Часто NOO замовляють судна, навіть коли у них ще немає фрахтувальника, будучи нібито впевненими, що для них зрештою знайдеться ринок.

Поки що незрозуміло, чи дійсно такі замовлення є спекулятивними. Але вони можуть призвести до негативних наслідків.

До чого готуватися портам

Нинішні тенденції повинні послужити важливим сигналом для світових портів. Якщо порт обслуговує в основному судна середнього розміру, місткістю від 5000 до 9000 TEU, варто розуміти, що в найближчі роки йому доведеться обслуговувати вдвічі більші судна.

Звичайно, більшість портів готові приймати судна місткістю 15 000 TEU. До того ж в деяких регіонах зараз все ще працює безліч суден місткістю 7000, 8000, 9000 TEU, проте вони старіють і незабаром будуть замінені.

Чого очікувати вантажовідправникам

Існуючих суден недостатньо для задоволення нинішнього попиту на морські контейнерні перевезення. Таким чином, кожне нове замовлення на судно  це плюс для імпортерів і експортерів.

Вантажовідправники сподіватимуться, що замовлень на будівництво контейнеровозів стане ще більше, виникне надлишок виробничих потужностей і внаслідок цього ціни на перевезення знову впадуть.

Однак варто розуміти, що зроблені на даний момент замовлення в основному будуть виконані до 2023 року, так що до цього часу буде зберігатися статус-кво, і лише потім може статися стрибок в обсязі виробничих потужностей.

За оцінками Fearnleys Securities, у цьому році світові обсяги вантажів зростуть на 6%, а потужності збільшаться лише на 3%. Зрозуміло, що за такого сценарію найближчим часом ставки не знизяться, а будуть рости.

То чи буде стрибок?

NOO час від часу стикаються з ризиком надлишкових потужностей. Коли ринки руйнуються, як це сталося в 2016 році, чартери переглядаються або скасовуються.

Раніше, коли обсяги вантажів у перевізників падали, вони в першу чергу повертали зафрахтовані судна. Тобто проблема зрештою виникала не у перевізників, а у NOO.

З огляду на строки будівництва нового судна, до моменту настання цього потенційного ризику ще далеко. Крім того, портфель замовлень на нові судна все ще занадто малий.

За оцінками експертів, співвідношення кількості замовлень до обсягу флоту має зрости до 17% тільки для того, щоб покрити попит на морські перевезення вантажів до 2023 року.

Більше інформації в розділах:

Морські лінії отримають рекордний прибуток

Безпрецедентний прибуток Спотові ставки на початку другого півріччя...

Як обстановка в одному з найбільших портів Китаю впливає на міжнародні морські перевезення

Що відбувається в порту Яньтянь Час очікування для...

У США вже готуються до різдвяної кризи вантажоперевезень

Про роздрібну торгівлю в США До різдва залишається...

Авіаперевезення вантажів: останні тенденції в галузі

Обстановка на ринку авіаперевезень Ринок авіаперевезень настільки завантажений,...

Закон про мультимодальні перевезення: цілі і основні положення

На початку березня проект закону «Про мультимодальні перевезення»...

Особливості виходу на китайський ринок

Торговельне партнерство України та КНР КНР – найважливіший торговельний партнер...

Scroll Top

    Загрузите Ваше резюме:
    Выбрать файл:

      Завантажте Ваше резюме:
      Вибрати файл:

        Upload your resume:
        Select file: