facebook

blankЗамовлення і фрахтові ставки

Упродовж десятиліть в галузі морських перевезень спостерігається своєрідна циклічність: зростання ставок фрахту стимулює будівництво нових контейнеровозів, що зрештою призводить до зниження ставок. Сьогодні ми перебуваємо в першій фазі чергового циклу ростуть ставки на контейнерні перевезення, а разом з ними і кількість замовлень на будівництво суден на верфях в Китаї, Південній Кореї і Японії.

Яким буде фінал цієї історії? Своєю думкою з цього приводу поділився Грег Міллер, аналітик та експерт в галузі морських перевезень, що публікує огляди на FreightWaves і American Shipper, а ми виклали його доводи в цьому блозі. Запрошуємо вас ознайомитися з першою частиною.

Попит на морські перевезення в 2021

У четвертому кварталі 2020 року і першому кварталі 2021 перевізники отримали дуже велику кількість замовлень на морські контейнерні перевезення. Проте до зазначеного періоду попит був безпрецедентно низьким.

Досі вважалося, що судновласники утримуються від замовлень на нові судна, тому що побоюються введення нових правил щодо декарбонізації, які можуть бути не враховані в сучасних конструкціях. Однак попит на морські перевезення швидко зростає і може зрештою переважити побоювання, якщо обіцятиме високу прибутковість.

Співвідношення замовлень до парку досі невисоке

Згідно з даними Alphaliner, станом на кінець березня у портфелі замовлень перебував 401 контейнеровоз загальним об’ємом 3,63 мільйона TEU. Цей обсяг складає 15,3% від місткості морського флоту, що знаходиться на воді, виміряного в TEU. У середині 2020 року цей показник тримався на рівні 9,4%.

Звичайно, нинішнє співвідношення блідне у порівнянні зі співвідношенням портфеля замовлень до флоту в більш ніж 60% в 2008 році. І все ж 15%  це нормальний показник, достатній для того, щоб задовольнити потребу в оновленні флоту і збільшенні місткості для перевезення вантажів.

Проблеми можуть з’явитися лише в тому разі, якщо замовлення на перевезення контейнерів продовжать активно надходити. Якщо об’єми вантажів залишаться такими ж у другому кварталі 2021 року або збільшаться хоча б на 5%, нинішньої місткості не вистачить, щоб задовольнити попит на морські перевезення.

Які судна мають найбільший попит

Як повідомляв American Shipper, в останньому кварталі 2020 року в списку замовлень на контейнеровози переважали так звані «мегамакси» – судна місткістю понад 18 000 TEU з 23-24 рядами контейнерів на палубі.

В цілому в 2020 році найбільше замовляли дві категорії суден: максимально великі або ж, навпаки, невеличкі, місткістю 2500 TEU і менше, для внутрішньоазійських перевезень.

Було замовлено лише декілька «неопанамаксів» – суден місткістю 12-16 тис. TEU з 20 рядами контейнерів на палубі, здатних перетинати нові шлюзи Панамського каналу.

Замовлення в категорії середнього розміру (від 5 000 до 9 000 TEU) були практично відсутні. Тобто затребувані судна були або дуже великими, або дуже маленькими.

А от у першому кварталі 2021 року різко зросла кількість замовлень на неопанамакси: на даний момент в роботі знаходяться більше 60 замовлень.

Робоча конячка

Експерти вважають, що судна місткістю 15 000-15 900 TEU стануть головними робочими конячками сектора.

Вибираючи найбільш універсальний корабель, міжнародні перевізники скоріше за все зупиняться на найбільшому судні, яке може пройти через Панамський канал, і це як раз неопанамакс.

Для перевезень за напрямком Далекий Схід  Європа перевізники купують максимально великі кораблі місткістю 24 000 TEU. Але якщо важлива гнучкість, вибір найчастіше зупиняється на суднах 15 000-15 900 TEU, які можна використовувати практично для будь-яких перевезень: в транстихоокеанському регіоні через Панаму, з Азії до Латинської Америки або Західної Африки, з Індії на Східне узбережжя США і т. д.

Нові судна і декарбонізація

Вважається, що в будь-якому сегменті судноплавної галузі замовники віддають перевагу суднам, для яких в якості палива використовується зріджений природний газ (ЗПГ).

ЗПГ розглядається як тимчасовий варіант перед повним переходом на паливо нового покоління, необхідним для досягнення цілей Міжнародної морської організації з декарбонізації до 2050 року.

Однак ця теорія не працює для контейнерних перевезень – єдиного сегмента, який зараз отримує дійсно масштабні замовлення на будівництво нових об’єктів.

Нові судна, обладнані скруберами, дозволяють використовувати більш дешеве паливо з вмістом сірки 3,5%, відоме як мазут з високим вмістом сірки (HSFO), тоді як для суден без скруберів доводиться використовувати більш дороге паливо з вмістом сірки 0,5%, відоме як мазут з дуже низьким вмістом сірки (VLSFO).

До речі, з економічної точки зору набагато вигідніше включати скрубери до конструкції нових суден, аніж встановлювати їх на вже існуючі кораблі.

На питання, чому така велика кількість судновласників замовляють судна, незважаючи на очікуване оновлення правил щодо декарбонізації, експерти зазвичай відповідають, що у судновласників просто немає альтернативного рішення.

Нині проводяться випробування з метанолом, аміаком і воднем, але всі подібні судна поки що знаходяться у стадії розробки, їх не можна замовити. Якщо мова про такого перевізника, як MSC, що очікує зростання попиту на 3% в рік, йому просто необхідно поповнювати свій парк. І зараз єдині доступні варіанти  це СПГ або скрубери.

У другій частині блогу ми поговоримо про те, чому морські лінії останнім часом вважають за краще орендувати, а не купувати судна, а також про спекулятивні замовлення на будівництво кораблів і вплив останніх тенденцій в галузі суднобудування на порти і вантажовідправників.

Більше інформації в розділах:

Морські лінії отримають рекордний прибуток

Безпрецедентний прибуток Спотові ставки на початку другого півріччя...

Як обстановка в одному з найбільших портів Китаю впливає на міжнародні морські перевезення

Що відбувається в порту Яньтянь Час очікування для...

У США вже готуються до різдвяної кризи вантажоперевезень

Про роздрібну торгівлю в США До різдва залишається...

Авіаперевезення вантажів: останні тенденції в галузі

Обстановка на ринку авіаперевезень Ринок авіаперевезень настільки завантажений,...

Закон про мультимодальні перевезення: цілі і основні положення

На початку березня проект закону «Про мультимодальні перевезення»...

Особливості виходу на китайський ринок

Торговельне партнерство України та КНР КНР – найважливіший торговельний партнер...

Scroll Top

    Загрузите Ваше резюме:
    Выбрать файл:

      Завантажте Ваше резюме:
      Вибрати файл:

        Upload your resume:
        Select file: