Posted by admin
Category:

Ще з 1998 року монопольним центром з надання лоцманських послуг та координації судноплавства в Україні була державна компанія «Дельта-Лоцман». Тривалий час підприємство надає лоцманські послуги на різних каналах морських портів України, але незабаром ситуація може зміниться.

Нестабільна ситуація в сфері надання лоцманських послуг почалася після анексії Криму. Так як управління 5 портами тепер не належить Україні, з-під контролю АМПУ вийшли і служби, які надавали лоцманські послуги. Все майно портів і флот компанії тепер знаходиться в розпорядженні Росії.

Таким чином, «Дельта-Лоцман» сьогодні є для України ключовим гравцем, який регулює рух суден в різних портах України. Компанія також виконує і функцію кузні кадрів, де проводять навчання нових лоцманів.

Незважаючи на всі плюси, за попередній рік компанія зіткнулася і з деякими проблемами, серед яких корупційні скандали, завищені ставки на послуги і невиправдано великі збори. З огляду на всі ці проблеми, українські стивідори і міністерство виступають за те, щоб демонополізувати лоцманську сферу.

Міністерство за демонополізацію

Сьогодні тарифи на лоцманські послуги в Україні встановлює Мінінфраструктури. Це не дає можливості створювати реальну конкуренцію на ринку, так як на ринку банально немає конкуреніціі. Однак багато експертів сходяться на думці, що ініціатива по створенню приватних лоцманських компаній обумовлена не стільки для створення конкуренції, скільки для вирішення ситуації з високими тарифами і можливим лобіюванням інтересів деяких груп.

Міністр інфраструктури України вважає, що монополія підприємства ДЛ – це неправильно. Якщо уряд зменшує портові збори і тарифи, те ж саме воно зобов’язане зробити і щодо лоцманських послуг. Володимир Омелян вважає, що демонополізація індустрії стане правильним рішенням, яке забезпечить фінансову безпеку багатьох підприємств.

У Міністерстві інфраструктури вже почали роботу над зміною нормативно-законодавчої бази для подальшого реформування галузі. Щоб знайти вірне рішення проблеми, потрібно детально вивчити питання, зібрати достатню кількість потрібної інформації і провести її аналіз. Необхідно також прийняти законопроекти про сертифікацію приватних лоцманів, безпеки судноплавства, а також вивчити економічний аспект і поміняти нормативну базу.

АМПУ проти демонополізації лоцманської справи

На відміну від міністерства інфраструктури, АМПУ і «Дельта-Лоцман» проти демонополізації ринку лоцманських послуг. Керівник АМПУ Райвис Вецкаганс дотримується думки про те, що українська портова галузь багато в чому повинна орієнтуватися на європейську практику. Так як більшість європейських країн працюють як єдина лоцманська служба, лоцманське справа в Україні має відповідати подібним принципом.

Глава АМПУ заявляє, що в наданні лоцманських послуг не повинно бути конкуренції. За його словами, в подальшому це може призвести до зниження якості послуг. Але турбота про безпеку – це тільки публічний мотив виступити проти демонополізації лоцманських послуг в Україні. Справжня причина – АМПУ не бажає втрачати 200-300 млн грн на рік.

Чи є користь для ринку?

Більшість представників влади говорить про те, що демонополізація галузі позитивним чином відіб’ється на ринку і ось чому:

  • Створення конкуренції істотно знизить тарифи на послуги і підвищить привабливість українських портів на ринку.
  • Зниження ролі держави в контролі над економікою допоможе уникнути зловживань.
  • Наявність здорової конкуренції призведе до поліпшення якості лоцманських послуг на українському ринку.
Scroll Top
Загрузите Ваше резюме:
Выбрать файл:
Завантажте Ваше резюме:
Вибрати файл:
Upload your resume:
Select file: