Posted by admin
Category:

Одеський порт відіграє найважливішу роль в сфері морських вантажоперевезень України. Значна частина вантажопотоку України обробляється саме Одеським портом. Однак за останній час в роботі порту намітилася негативна тенденція, в причинах якої ми і спробуємо разібраться. Одними з найбільш нагальних проблем, що стоять перед підприємством, є питання оптимізації діяльності порту і рішення проблем, які гальмують розвиток. Про це розповів новий директор ДП «Одеський морський торговельний порт» Ігор Ткачук. Представляємо вашій увазі кілька тез бесіди.

В якій ситуації сьогодні перебуває підприємство?

Одеський порт сьогодні – це єдиний державний порт, який не займається власною перевалкою вантажів. Порт живе за рахунок оренди, але так далі не може тривати. Сьогодні чи не єдиним джерелом доходів порту є його флот, який перевозить великі обсяги вантажів.

На межі збитків працює і судоремонтное підприємство «Судноверф Україна». Прийшли до цього через нездатність попереднього керівництва поліпшити функціонування заводу і вирішити критично важливі проблеми. Завдання нинішнього керівництва – вивести завод з кризової ситуації кинувши всі сили на вирішення тих аспектів діяльності, які реально можуть переламати ситуцию. В іншому випадку завод просто перестане існувати.

Яким чином Одеський порт може поліпшити свою роботу?

Для того щоб поліпшити роботу порту, потрібно розвивати ті напрямки, які зможуть принести більше грошей:

  1. Власна перевалка вантажів – Одеський порт повинен налагодити роботу в цьому аспекті і вже найближчим часом самостійно організовувати цей процес.
  2. Стафіровка – це допоможе підприємству істотно збільшити прибуток.
  3. Модернізація судноремонтної галузі – важливо розвивати підприємство, яке має великі перспективи для майбутнього функціонування порту.
  4. Розвиток навчального центру для моряків – наш центр є єдиним навчальним закладом, який має свій флот і власну базу для навчання. Саме тому його розвиток має залишатися в числі найбільш пріоритетних завдань.
  5. Оновлення флоту – якщо ми хочемо збільшити показники, порт, безсумнівно, повинен провести модернізацію обладнання та отримати нові судна.
  6. Перегляд договорів оренди – важливо, щоб вигоду отримували обидві сторони: і інвестори і підприємство. Ставки на оренду не були врегульовані вже більш ніж 8 років. Тому керівництво порту найближчим часом планує переглянути орендну плату з поправкою на курсу долара, вартість палива і інші важливі показник.

Іншими словами, Одеський морський порт має великий потенціал у подальшій роботі і є досить прибутковим підприємством. Головне завдання керівництва – це правильно використовувати цей потенціал для подальшого його розвитку. Якщо керівництву порту це вдасться, доставка морем з Китаю, Європи та інших напрямків в Україні істотно збільшиться в обсягах.

У якому стані знаходиться флот Одеського порту?

Оновлення флоту не проводилося вже довгий час. Попередні роки порт працював без фінансового плану. Всі закупівлі в 2016 році за капітальними інвестиціями були заборонені законом. На превеликий жаль, виробництво не має можливості оновлювати свою матеріально-технічну базу для поліпшення роботи заводу. Якщо говорити про якість судів, порт має як старі, так і нові машини, проте нових судів все ж не вистачає.

Що заважає роботі Одеського порту?

Перше, що заважає подальшому розвитку порту – це в багатьох місцях неефективна законодавча база. У багатьох аспектах діяльності у підприємств просто немає чітких правил, якими ми могли б керуватися. Це впливає на значну частину прибутку, яка, до слова, йде в державний бюджет. Наприклад, тільки 30% орендної плати відходить підприємству. У підсумку порт працює рік без фінансового плану і віддає 70% свого прибутку в бюджет держави. Про який розвиток може йти мова з такою законодавчою базою?

Scroll Top
Загрузите Ваше резюме:
Выбрать файл:
Завантажте Ваше резюме:
Вибрати файл:
Upload your resume:
Select file: