Posted by admin
Category:

Ще восени 2013 року КНР озвучила стратегію свого економічного розвитку. Одним з найбільш перспективних міжнародних проектів Китаю є будівництво Нового Шовкового шляху. Головна мета проекту: співпраця країн, через які проходить коридор Європа-Азія.

Міжнародний форум пройшов без конкретики

Цього року представити план подальшого розвитку і розповісти про успіхи в реалізації майбутнього проекту уряд Китаю мав на міжнародному форумі «Один пояс – один шлях», який відбувся 14-15 травня в Пекіні. На жаль, вичерпної відповіді на ці та інші важливі питання гості саміту так і не отримали.

Форум в Пекіні зібрав представників 29 держав-учасників проекту «Один пояс – один шлях», зокрема глав країн Азії, Африки і Латинської Америки. Настільки масштабна подія пройшла досить помпезно: глава Пекіна Сі Цзіньпін обіцяв вкласти 250 млрд юанів в розвиток проекту.

Незважаючи на те, що гості форума хотіли отримати відповіді на питання про подальший розвиток проекту, саміт породив більше запитань, ніж дав відповідей. Головне питання полягає в тому, що з моменту створення проекту «Одні пояс – один шлях» пройшло вже майже 4 роки, а видатних результатів немає. З доповіді Сі Цзінипіна стало ясно лише те, що Китай не поспішає робити великі кроки. Такий висновок не задовольнив багатьох представників і оглядачів, і став причиною критичних статей: «Один пояс, один шлях – і багато питань». У матеріалі йшлося про те, що китайський уряд не може реалізувати обіцяні проекти і не дає конкретних відповідей на хвилюючі питання.

Здається, уряд Китаю погодилося з думкою про недостатнысть конкретики на форумі і щоб виправити ситуацію китайське інформаційне агентство «Сіньхуа» розмістило на сайті невелику статтю про реалізовані проекти в рамках плану «Один пояс – один шлях». Тим не менше, більшість з цих проектів не мають прямого відношення до Шовковому шляху і назвати їх частиною міжнародного проекту дуже складно.

Місце України в Шовковому шляху

Виходячи з карти «Одного пояса», нинішня версія проекту практично обходить Україну стороною. Весь вантажопотік з Китаю в Європу залізницею не проходить по території України. Незначне місце займає наша країна і в маршруті авіаперевезень.

У січні 2016 року з Чорноморська в Китай запустили тестовий вантажний потяг щодо Транскаспійського маршруту. Експеримент пройшов вдало, а Китай отримав непогану альтернативу для доставки вантажів через територію України. Незважаючи на це, китайський уряд не сильно поспішає використовувати даний напрямок.

Транскаспійський коридор, який пролягає через територію України, знаходиться посередині Шовкового шляху і є більш вигідним, оскільки не має настільки багато кордонів як в маршруті, що пролягає через Центральну Азію. Тепер МІУ потрібно вдало презентувати цю альтернативу китайським партнерам, розробивши комплексні проекти, в яких зацікавлена ​​і китайська сторона.

Щоб налагодити успішну співпрацю з китайськими партнерами в Пекін вирушила спеціальна українська делегація, яка з 11 травня проводить ряд переговорів з китайським урядом. Пекін, у свою чергу, заявив про намір розглянути Україну як потенційного учасника проекту «Шовкового шляху» за умови економічної доцільності проекту.

Scroll Top
Загрузите Ваше резюме:
Выбрать файл:
Завантажте Ваше резюме:
Вибрати файл:
Upload your resume:
Select file: