Китай сьогодні виступає одним з передових партнерів для безлічі країн в питанні транспортної логістики і міжнародних вантажних перевезень. Країна укладає вигідні угоди з державами, що розвиваються, фінансує їх проекти і створює ефективні транспортні коридори для міжнародної торгівлі з віддаленими країнами. Над якими міжнародними проектами сьогодні працює Китай, з якими країнами держава укладає контракти і розвиток яких транспортних галузей країна вважає пріоритетним завданням?

Китайські потяги вийшли на європейський ринок

Німецька організація TUV Rheinland, що спеціалізується на впровадженні стандартів безпеки, надала ведучому китайському виробникові локомотивів компанії CRRC Zhuzhou Locomotive Co сертифікат на експорт рухомого складу в Європу. Вперше китайська компанія отримала дозвіл такого типу. Продукція CRRC Zhuzhou Locomotive Co відповідає стандартам високої якості, а поїзди китайського виробника можуть зайняти конкурентоспроможне місце на ринку ЄС.

Перш ніж китайські поїзди пройшли сертифікацію, німецька організація тестувала рухомий склад з Китаю по залізницях ЄС протягом трьох років. Потяги компанії CRRC Zhuzhou Locomotive Co пройшли перевірку і показали відмінний результат – китайський рухомий склад відповідає технічним стандартам ЄС.

Після сертифікації китайського рухомого складу, поїзди будуть поставлені в країни, розташовані вздовж «Економічного пояса Шовкового шляху» і «Морського шовкового шляху XXI століття».

Тестування китайського рухомого складу в червні планують і в Україні. В рамках поновлення транспортних засобів «Укрзалізниці», Україна планує співпрацювати з Китаєм і підписати контракт на закупівлю електровозів для поповнення вітчизняного залізничного парку. Китайська сторона, в свою чергу, проявляє зацікавленість і ініціативність у співпраці з Україною.

Поставка вантажних поїздів в Аргентину

Здійснювати поставки залізничних вагонів Китай також планує і далеко за межами Європи. 24 травня китайська компанія China Machinery Engineering Corp профінансувала закупівлю 156 вагонів для вантажних ліній Аргентини. Загальна кількість одиниць рухомого складу, поставлених в Аргентину за фінансової допомоги Китаю, становить 3500 вагонів і 107 локомотивів.

Співпраця між країнами проходить в рамках проекту з розвитку аргентинської залізниці спільно з китайською стороною. Фінансова допомога дозволить уряду Аргентини відновити вантажне залізничне сполучення в країні і зробити залізничну сферу привабливою для міжнародної співпраці.

Залізничний маршрут з Китаю в Мінськ

Китайська корпорація China Brilliant Group у співпраці з DHL Global Forwarding запустила контейнерний поїзд з Китаю до Мінська. Поїзд курсуватиме в Європу раз на тиждень за маршрутом Шеньчжень-Мінськ. Контейнерний поїзд буде перевозити як повні контейнеровози, так і здійснювати транспортування збірних вантажів.

Створення нового залізничного маршруту, що з’єднує Китай і Мінськ, є однією із сходинок в створенні економічного коридору в рамках програми «Економічного пояса нового шовкового шляху» (ЕПШП). Як зазначив генеральний директор DHL Global Forwarding Greater China Стів Хуанг, Мінськ стане для Китаю своєрідним виходом до країн Балтії та Північної Європи, що дозволить створити додаток до маршрутів до Варшави, Гамбург, Тілбург через Брест.

Уряд Китаю планує збільшити обсяги залізничних перевезень з Європою практично в три рази до 2020 року, а основним елементом ЕПШП стане саме залізниця.