На початку червня, найбільші контейнерні порти Близького Сходу заборонили судам із прапором Катару використовувати свою інфраструктуру через дипломатичну кризу між країнами Близького Сходу. Але відома судноплавна компанія Maersk Line знайшла ефективне рішення для транспортування вантажів в цьому напрямку.

З чим пов’язано блокування близькосхідної держави?

Влада Саудівської Аравії, Бахрейну та ОАЕ розірвали дипломатичні відносини з Катаром і закрили свої порти для суден під прапором близькосхідної держави. Справжня причина такого рішення до кінця невідома. З одного боку, Катар підозрюють в підтримці ісламських угруповань, з іншого – ізоляція Катару може бути спробою Саудівської Аравії повернути собі вплив в регіоні.

Так чи інакше, блокування cудев Катару контейнерними терміналами, портами і судноплавними компаніями одночасно сильно впливає на роботу безлічі транспортних вузлів по яких проходять доставки вантажів і курсування суден. Так як дипломатичний конфлікт спалахнув між найбільшими нафтовими виробниками і імпортерами, він може негативно позначитися на поставках нафти і нафтопродуктів.

Як Maersk Line зможе обійти антикатарські санкції?

Як відомо, велика частина вантажів транспортується в Катар наземним транспортом з портів Саудівської Аравії або через великі порти регіону. Щоб зробити доставку вантажів більш ефективної і надалі обходити цей транспортний ланцюжок, Катар будує новий портовий комплекс. Це допоможе державі безпосередньо приймати великі контейнеровози приблизно з 2020 року.

Більшу частину вантажів в Катар доставляють через порт Джебель-Алі. Однак, його портовий оператор DP World, ввів заборону на заходження суден під прапором Катару, а також вивантаження вантажів, що доставляються в заборонене держава. Призупинила обслуговування клієнтів, що працюють з Катаром, і китайська компанія China Ocean Shipping Company (COSCO) для захисту інтересів своїх клієнтів.

Незважаючи на блокування Катару низкою країн Перської затоки (Саудівською Аравією, Єгиптом, ОАЕ і Бахрейном), Maersk Line знайшла альтернативне рішення по доставці вантажів в країну. Для обходу заборони відома датська компанія організувала прямий фідерний рейс для доставки техконтейнеров з порту Салала (Оман) в Доху. Свою роботу сервіс планує почати 19 червня і відправляти поставки з частотою один раз в 10 днів.