Posted by admin
Category:

У XXI столітті практично будь-який товар, який ми бачимо на прилавках магазинів, доставлений з місць виробництва за допомогою контейнерних перевезень. І сьогодні цей найбільш популярний формат доставки вантажів святкує свій ювілей.

Металеві контейнери можна вважати вінцем стандартизації в галузі перевезень. Розвиток контейнерних перевезень розв’язав руки транспортним компаніям, неймовірно спростивши завантаження і розвантаження товару в портах. Рівно 60 років тому саме в цей день, 26 квітня, було вперше використано 58 металевих 35-футових контейнерів для перевезення вантажу з Ньюарка в Х’юстон. Саме цей момент прийнято вважати точкою відліку в історії контейнерних перевезень.

Стандартні металеві контейнери використовують для перевезення, ними торгують і навіть будують з них соціальне житло. За допомогою контейнерів перевозять сотні мільйонів тонн різних вантажів щорічно. Більшість людей в світі хоча б раз бачили контейнери для перевезення, але чи знаємо ми їх історію?

Перед вами фото Малкольма Макліна, людини, яку можна назвати родоначальником галузі. Як Стів Джобс перевернув галузь виробництва телефонів, так і Малкольм Маклін зробив революцію в сфері морських перевезень.

2016-04-26_104637

Ідея

Перші думки про оптимізацію процесу виникли у Макліна ще в далекому 1937 році, коли він очікував розвантаження в порту Хобокен. Тоді найбільш правильною йому здавалася ідея навантаження на корабель не окремих вантажів, а всього автомобільного причепа. Пізніше він зрозумів, що ефективніше буде використовувати тільки металевий каркас, а колеса і все інше залишати на березі. Проте негайної реалізації ідея так і не отримала. На створення з ідеї життєздатної концепції знадобилося цілих 19 років.

Справедливості заради варто відзначити, що залізні ящики використовувалися і раніше. Наприклад, в Англії щось подібне використовували вже в кінці XVIII століття для залізничних перевезень, а в США невеликі залізні контейнери широко використовувалися при постачанні за часів Другої світової війни. Але все ж батьком контейнерних перевезень прийнято вважати Макліна, тому як саме він здійснив перше перевезення партії контейнерних вантажів. Він також змоделював і сам прототип сучасного контейнера для перевезень, а пізніше запустив першу в світі постійно діючу контейнерну лінію, що з’єднала сервісом все Східне узбережжя США.

Первші кроки

Успіх ідеї Макліна полягає не стільки в революційності, скільки в комплексності підходу. Він не тільки спроектував контейнер і судно-контейнеровоз, але і розробив комплексну модель контейнерних перевезень. Як і для всіх великих винаходів, тут потрібна була важлива проблема, яку необхідно було вирішити, і гроші на реалізацію.

Проблемою була неузгодженість вагових обмежень і зборів в різних штатах на перевезення автотранспортом. Це наштовхнуло Макліна на думку, що набагато вигідніше буде перевозити вантажі по морю. Що стосується грошей, то на той момент він їх вже мав у своєму розпорядженні. Компанія Макліна була 5-ої в США за величиною автопарку і генерувала непоганий прибуток, що в подальшому дозволило придбати судноплавну компанію Pan-Atlantic Steamship за 7 млн. доларів. Трохи пізніше Маклін перейменував її в SeaLand і почав роботи по переобладнанню старого нафтоналивного танкера «Ideal X» під контейнеровоз. А вже 26 квітня 1956 «Ideal Х» відправився в свій перший рейс з 58 контейнерами на борту.

2016-04-26_110905

На цьому випробування не закінчилися, адже Макліну довелося ще довго ламати списи об щити портової влади, щоб ті переобладнали частину терміналів під контейнерні майданчики. Але зате не було проблем з клієнтами: перевезення в контейнері економила цілих 7 днів на вантажно-розвантажувальних роботах і знижувала вартість обробки тонни вантажу з 6 доларів до 16 центів.

Основний поштовх

Незважаючи на всі переваги і зниження витрат, контейнерні перевезення розвивалися нешвидким темпами. Але тут Макліну допомогла війна у В’єтнамі. Справа в тому, що на початку війни поставки вантажів і продовольства були дуже слабо організовані, а вантажі найчастіше прибували навалом, що ускладнювало їх обробку. Після подолання бюрократичних перепон Макліну вдалося укласти контракт на тестове перевезення 226 контейнерів з вибухівкою. В результаті тривалість перевезення скоротилася в 5 разів, а ефективність трудовитрат – в 6!

Подальші контракти SeaLand з Управлінням військово-морського транспорту США дозволили щомісяця перевозити 1200 контейнерів, а зворотнє перевезення порожніх контейнерів дало початок 5 новим контейнерним лініям. Всього за 15 років SeaLand перетворилася в провідну судноплавну компанію і мала у своєму розпорядженні:

  • 27 000 контейнерів,
  • 36 контейнеровозів,
  • представництва більш ніж в 30 провідних портах світу.

За ці 60 років контейнерні перевезення отримали неймовірний розвиток і тепер в контейнерах різних типів перевозять практично будь-які види вантажів: від наливних і хімічних, до самих звичайних товарів широкого вжитку. З того часу введено безліч стандартів і деякі обмеження, але що все ще залишається незмінним, так це висока швидкість, низькі ціни і безпека вантажів.

Ми в Good Logistics робимо все можливе, щоб досвід перевезень з нами був тільки позитивним. Хочемо подякувати нашим клієнтам за співпрацю і побажати, щоб наступний ювілей контейнерних перевезень ми теж зустріли разом!

Scroll Top
Загрузите Ваше резюме:
Выбрать файл:
Завантажте Ваше резюме:
Вибрати файл:
Upload your resume:
Select file: